DESPRE FRUCTELE DE CACTUS


Ieri am primit fructe de cactus…un fel de pere tepoase,pe aici i se spune simplu  SABAR.Cactusul(Opuntia ficus indica)este din familia Cactaceae si se cultiva pe langa sinele de cale ferata,pe terenuri noncultivabile,in sol sarac…In lume el este cultivat in foarte multe tari Mexic,Spania,Sicilia si coastele din sudul Italiei,Grecia ,Chile,Brazilia Turcia ..Inaltimea lui variaza de la 4-5 m pana la 15m.Florile  sunt in trei culori,alb galben si rosu.In zona Orientului Mijlociu  Iordania , Israel,Saudi Arabia culoarea fructelor de cactus este galben portocalie…in Cornul Africii, Egypt,Libya,Tunisia,Maroc,Algeria,culoarea poate ajunge pana la rosu…la noi ,incepand cu luna august si pana in octobrie fructele se coc…gustul lor,dulce,savuros, suculent , se aseamana cu al pepenelui verde.Sunt ieftine…pentru a fi consumat,mai intai se perie pentru a i se  indeparta tepii dupa care se pune sub jet de apa.Se scoate miezul ,eventual se pune in frigider sa se raceasca.Se poate consuma sub forma de suc,simplu,sau in salata de fructe.Unii oameni il folosesc ca medicament in diabetul zaharat(nu toate speciile).Din cauza semintelor nu este recomandat in cantitati mari la cei cu probleme cu digestia.In unele bucatarii traditionale se foloseste sarat si se adauga  sosurilor  pentru carne si salate.Din el se mai face gem ,sau se usuca si se consuma asa.Fructul de cactus contine 12%zahar,6,75%materii nitrogenate si 0,1% acizi organici care dau culoarea portocalie si care trece in urina celor care consuma fructele,colorand-o.Fructul de cactus mai este folosit in industria cosmetica.

Fluidul (sucul de cactus din frunze)este un aditiv folosit in tencuielile de lut(argila,suc de cactus,var) pentru faptul ca este lipicios si devine mai rezistent la apa…liant natural…

26 comentarii

  1. august 11, 2011 la 09:33

    Am baut un suc de cactus, nu pot spune ca am facut o pasiune pentru gustul lui dar a fost bunicel. Fructe de cactus nu am avut ocazia sa gust pana acum.

  2. ovi said,

    august 11, 2011 la 15:56

    am mancat fructul ca atare, chiar de mai multe ori… si mi-a plăcut, fără insa a fi făcut pasinue pentru el… as mai mânca… dar nu am mai zarit pe la magazin… poate nu o fi sezonul lui pe aici…
    nu știam insa detaliile pe care le-am aflat din postul tau…
    mercic

    • yousef59 said,

      august 11, 2011 la 16:04

      …pe aici se coc mai repede…multumesc frumos de vizita!

  3. august 11, 2011 la 21:22

    oaw….asa maricel e? Daca face parte din grupul plantelor (fructelor) care scad glicemia, probabil ca nu are un gust FOARTE bun, dar eu l-as incerca cu placere…..

    • yousef59 said,

      august 11, 2011 la 22:27

      @Hapi
      …da,sunt oameni care il folosesc …mie imi place gustul lui… :))inaltimea variaza de la un soi la altul…

  4. camelia said,

    august 11, 2011 la 22:33

    Gem din fructele cactusului? Ceva ce nu ştiam. Aş fi curioasă să îl bifez pe lista lucrurilor experimentate…dorindu-mi din suflet să fie o experienţă memorabilă…O fi? Oricum, chiar dacă m-aş încumeta, nu mi-este la îndemână…aşa că…rămâne doar un gând.

    • yousef59 said,

      august 11, 2011 la 23:26

      @camelia
      Demult,cand lumea traia simplu pe aici,fructele de cactus erau foarte importante pentru ei…cactusii se plantau foarte usor,nu cereau apa(ca nu ploua decat iarna)iar fructele le uscau,le faceau gem sau le consumau asa…am intrebat si mi-au spus ca se face ca orice gem de fructe( fara zahar dar se pun niste mirodenii locale).Pentru cineva care nu are fructele chiar la indemana ,ar fi cumva un experiment inedit…si eu le-am gasit interesante candva…

  5. cafeauata said,

    august 12, 2011 la 02:14

    Chiar gem nu voi face, nu de alta, dar nu fac nici din fructele de pe aici. Insa, cu prima ocazie cand voi vedea prin Mall, voi lua si iti voi spune daca mi-a placut. Eventual, spune-mi cum se recunosc cele proaspete de cele statute prea mult sau poate sunt aduse chiar necoapte, ca si bananele.

    • yousef59 said,

      august 12, 2011 la 09:31

      @cafeauata
      …daca stau mai mult se pateaza coaja…si se inmoaie miezul…

  6. tesoruccio49 said,

    august 13, 2011 la 21:00

    in Italia cactusul creste peste tot mai alesin sud in Puglia are un fruct plin de seminte,ste foarte gustos,si un bun laxativ.

    • yousef59 said,

      august 13, 2011 la 21:22

      @tesoruccio49
      …da,am citit ca se gaseste si in Italia…acuma daca vom fi loviti de o noua criza financiara ,pe la noi va fi fructul cel mai cautat din cauza ca este si cel mai ieftin…presupun ca si in Italia este accesibil ca pret…multumesc de vizita,tot binele!

  7. iulie 10, 2012 la 12:10

    Fantastic Sites…

    […]this is absolutely fantastic, added your site to my list[…]…

  8. dumitruichim said,

    aprilie 30, 2013 la 23:22

    Sucul de cactus fiind foarte lipicios poate fi folosit pentru cei bârfitori –
    face buzele frumoase – un fel de fermuar organic!

    • yousef59 said,

      mai 1, 2013 la 08:33

      Cu buzele lipite …nu ne-am mai putea judeca aproapele.
      „Gura lumii numai pămîntul o astupă”Anton Pann

  9. dumitruichim said,

    februarie 21, 2014 la 17:14

    mulțumesc. ”Cactusul” mi-a inspirat cea mai curioasă poezie de dragoste. cred că o fi pe website, nu știu

    • yousef59 said,

      februarie 21, 2014 la 19:50

      Nu am dat de ea cu toate că am „răscolit” site-ul…dar mai caut,mereu citesc acolo

  10. dumitruichim said,

    februarie 21, 2014 la 21:28

    cum nu am emailul dvs. o să încerc să o pun pe web
    emailul meu e mitrelichim@gmail.com

  11. dumitruichim said,

    martie 10, 2014 la 03:28

    tot poezii am pe youtube interpretare lucian dumbravă

    • yousef59 said,

      martie 10, 2014 la 09:57

      Am găsit…mulţumesc!
      Aş putea să pun una la mine pe blog cu link-urile respective?

  12. dumitruichim said,

    martie 15, 2014 la 14:57

    Care vă place. Mulțumesc. Poate POARTA MUNTELUI, sau PRIMA IUBIRE, sau ce credeți. Apreciez.

    • yousef59 said,

      martie 15, 2014 la 16:59

      Am ales „Dincolo de mine”dar toate poeziile sînt frumoase.
      Mulţumesc şi eu!

  13. septembrie 20, 2015 la 00:31

    Acum am consumat inca trei fructe. Mai mult seamana cu agudul, asi spune, nu cu pepenele verde.
    Am adus trei kilograme din Offenbach. Am cumparat un kilogram mai intii/o cutie/, am fost nevoita sa cumpar o cutie pentru ca turcul care vindea fructe nu a acceptat sa-mi dea sa gust. Mi-a spus simplu- cumpara si fa ce vrei cu ele. Curiozitatea m-a pus sa cumpar si mi-au placut. Am consumat acel kg in doua seri si am plecat si am mai cumparat inca trei kg. Am servit colegele mele de lucru si la toate le-a placut.
    Un taxist /maroccan/ , care m-a dus la aeroport in Francfurt mi-a spus ca in Maroc se produce ulei din aceste fructe de cactus si costa 500 $ un kg.
    Acum vreau sa mai citesc despre fructul de cactus. Intuitia imi spune ca este foarte folositor…..sa vedem……


Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.