CUCOANA…

Asculta,Lino,parca ziceai ca n-ai nici un barbat?

Lina:-Pai nici n-am!

-Cucoana:-Atunci,cine era saptamana trecuta,aici in bucatarie?

-Lina:-Un flacau din satul nostru.

Cucoana:-Dra ala de sambata,cine era?

Lina:-Ala-i cumnatul meu.

Cucoana:-Dar ala de ieri?

Lina:-Asta-i varul meu.

Cucoana:-Dar ala cu care ai stat astazi de vorba in poarta?

Lina:Asta-i un cunoscut de-al meu din sat.

Cucoana:-Ei bine,cand s-o termina luna poti sa pleci.Ai prea multe rubedenii.O sa-mi iau o fata care are un singur barbat.

-Umor involuntar

SLUGILE DIN ZIUA DE AZI

20ian.1907

FABULA…

BOUL SI VITELUL

I.L.Caragiale(n.1852-1912)

Un bou ca toti boii,putin la simtire,

In zilele noastre de soarta ajutat…

Invata la scoala cartea de citire

Si ajunse boul,un bou invatat.

Mare lucru-n lume e si-nvatatura!

Tine loc de multe,chiar si de talent…

Printr-o buna scoala,rafinezi natura:

Din vitel poti scoate un bou eminent.

Nu incape vorba,intre animale,

Un asa specimen greu sa mai gasesti…

Sa citeasca zilnic feluri de jurnale,

Rumegand atatea stiri politicesti.

Astfel eminentul,in curent cu toate,

Iata,pe nepotu-i tanar l-a-ntalnit:

„Unchiule,cum mergem?”-„Excelent nepoate!

A mai grea problema s-a si rezolvit”-

„Unchiule,iar glume!”-„Ba deloc baiete!

Sint de-acord cu totii,foarte sigur stiu…

Sa m-asculti pe mine;eu citesc gazete

Si nu stii nimica,esti un ageamiu.

Ma-ndoiam eu insumi;m-am convins in fine,

C-am scapat de-acuma de orice nevoi:

Ni sint deopotriva voitori de bine

Si au multa mila cei mai mari de noi.

N-au pierit zadarnic,asta primavara,

Dintre noi atatia ca la zalhana!

Drepturile noastre sfinte,triumfara:

O s-avem islazuri,daca ni le-ar da”

A ramas vitelul ca un gura casca,

Fericit ca-n fine sacra speta a lui

O avea de-acuma din belsug sa pasca

Si-o purta mai lesne greul jugului.

COLOSUL VEGETAL…

 

Cautand Cautand ceva, am gasit o foaie in care era scris,de cine stie cand -„COLOSII PAMANTULUI”;le-am gasit si imaginile…

‘Pentru cine nu-i cunoaste inca ,m-am gandit sa ii trec aici pe rand

;astazi unul dintre ei:

Cel mai mare colos vegetal al Terrei,este Sequoia Californian(Sequoiadendron giganteum)care populeaza platourile Sierra Nevada din S.U.A.Acest copac gigant sub toate aspectele poate atinge 140m inaltime,o circumferinta de la 24-50m si poate fi cuprins de 30 de oameni cu bratele intinse.Greutatea sa este estimata la 2-3000 de tone.Dintr-un asemenea colos taiat,se pot obtine 5-600 vagoane de lemne sau cherestea suficienta pentru construirea unui sat format din aproape 300 de case cu doua camere si un pridvor.Pe platforma unui trunchi de Sequoia retezat,se poate amenaja un ring de dans pentru 30 de perechi de dansatori si orchestra,sau ar putea ajunge pentru stationarea a 16 limuzine.Radacinile sale,ca niste serpi boa,groase de 2-3m si lungi de 50-60 de metri,il fixeaza bine in stanci.Varsta acestor copaci depaseste in multe cazuri 3-4000 de ani,ajungand si la 5-6000 de ani.??

-Doar un singur copac poate folosi la atatea…….?