PAPILLON

Aseara am re-revazut pe TVR Cultural filmul Papillon ,dupa romanul best-seller-  autobiografie, a francezului Henri Charriere.Film vechi din 1973 …in rolul principal- Steve McQueen,actor care a fost numit in vremea aceea”The King of Cool „datorita maiestriei cu care si-a interpretat rolurile …aproape toate cascadoriile din filmele sale erau facute de actor care iubea mult sportul…era si bun prieten cu Bruce Lee.S-a stins din viata la doar 50 de ani… si a intrat in legenda…se spune ca daca ar fi trait mai mult ar fi fost cel mai mare actor al tuturor timpurilor dupa Spencer Tracy.

Papillon,Papi,eroul din film a fost condamnat pentru crima ,pe nedrept in anii’30,pentru uciderea unui proxenet si a fost inchis pe viata in Insula Diavolului,o inchisoare infernala in Guiana Franceza…desele lui evadari si multe pedepse suportate inainte de a reusi sa fie liber, sunt aventurile din acest film …impreuna cu Dustin Hoffman( Louis Dega).Mai mult de doua ore de aventuri…in acest timp eu am  si calcat …  rufe…o activitate care nu imi place ,dar trebuie sa o fac,de aceea  cand ii vine timpul ,ma uit si la TV,si astfel reusesc,mai ales daca se nimereste si un film bun…Mentionez ca mi-au placut toate filmele lui McQueen de-a lungul vremii…cateva ar fi:

Infernul din Zgarie- Nori

Cei sapte magnifici

Marea Evadare…etc

Sigur,nu toti avem aceleasi gusturi…