SEZONUL PLOILOR


O caracteristica majoră a climei din Iordania este contrastul dintre sezonul ploios care începe pe la sfîrşitul lunii octombrie-începutul lui noiembrie şi ţine pînă în aprilie, și vremea foarte uscată în restul anului.

De la sfîrşitul lunii trecute şi pînă acum, deja a plouat de cîteva ori.
Unii au avut parte şi de probleme majore: ploile au inundat arterele principale ale capitalei,tuneluri,trafic rutier congestionat,măslini şi copaci smulşi ,un mall şi alte magazine inundate şi cel puţin trei persoane şi-au pierdut viaţa din cauza viiturilor.
Desigur este o problemă cu infrastructura oarecum deficitară şi cu sistemele de drenare a apelor pluviale dar şi poziţia capitalei pe colinele de unde coboară apele de ploaie formînd adevărate cascade care invadează străzile jos spre oraş, face aceleaşi probleme în fiecare an.

http://www.youtube.com/channel/UCDq3SLR0FHjsu0mt-ywDG2Q
Pe la mine(la periferia unui cartier mărginaş din estul capitalei) a plouat tare, dar obişnuită cu ploile româneşti mi s-a părut normal,însă am vazut la ştiri că unii au avut de suferit, şi nu numai în Amman ci şi în alte zone ale regatului.
Sezonul ploilor abia a început,vor veni şi zăpezi…
dar cum „iarna nu-i ca vara”, probleme vor mai fi.

zi cu gind de ploaie

zi cu gind de ploaie

M-am dus să văd gemenii cu destine diferite-un copac

M-am dus să văd gemenii cu destine diferite-un copac

ne-a prins ploaia

ne-a prins ploaia

am stat sub un pin

am stat sub un pin

ploaie
norii au cuprins cu bratele lor soarele

norii au cuprins cu bratele lor soarele

am zis "sa ploua dara"!

am zis „sa ploua dara”!

printre pietre s-a format un fir de apa

printre pietre s-a format un fir de apa


„Pădure, cine nu iubeşte suava ta melancolie,
Tu ce ridici spre ceruri braţe visîndu-ţi dulcea poezie,
Şi care om venind în tine nu se pricepe înălţat,
Cu rănile în piept închise, cu doru-n suflet alinat?”
Al Macedonski(Pădure)
Ne-am întors,s-a oprit şi ploaia şi s-a luminat cerul.150
am urmarit dansul norilor

am urmarit dansul norilor

146144142143141novcerul dupa ploaie140
Pe la mine prin grădină lăcrimau toate plantele dar nu mi s-au părut triste deloc.
Pînă seara a mai plouat încă o dată,pămîntul însetat a înghiţit ultimul strop.Părea că nu se mai satură de sărutul ploii .se duce ziua

4 comentarii

  1. Noiembrie 4, 2014 la 22:22

    Frumooos!🙂
    De mult îmi doresc să ajung şi eu acolo. Poate la anul…

    • yousef59 said,

      Noiembrie 5, 2014 la 07:14

      Sînt pe aici locuri interesante care merită văzute.
      Zile senine!

  2. Aliosa said,

    Noiembrie 14, 2014 la 18:58

    O minunatie de imagini, una mai frumoasa ca alta ! 🙂
    Felicitari pentru postare, Magda ! 🙂
    Cu stima,
    Aliosa.


Lasă un răspuns

