FRUCTE DE MAI


Cam primele fructe care se coc în luna mai în această zonă sînt dudele,agudele albe sau negre.agude negre si albe

Dudul,copacul  întîlnit pe  marginile drumurilor  se găseşte aici cultivat şi în grădinile oamenilor.

Poate ajunge la o înălţime de 10m şi are frunzele căzătoare.

dud

dud

Fructele sînt micuţe,modeste chiar în comparaţie cu alte fructe şi poate mai puţin consumate cu toate că sînt pline de minerale şi vitamine esenţiale pentru a ne asigura o sănătate optimă.

Sînt  cărnoase ,delicioase şi suculente,cu efect tonic consumul lor stimulează imunitatea,combate insomniile şi ajută la buna oxigenare a creierului,îmbunătăţeşte activitatea psihică .Recomandate copiilor anemici în cure anuale de două săptămîni  fructele dudului favorizează creşterea , dezvoltarea şi întreţinerea sistemului muscular.primavara devremeMai nou agudele sînt folosite în lupta cu bolile de inimă şi colesterolul.Infuzia de frunze este folosită de bolnavii cu diabet zaharat .

http://www.doctoroz.com/episode/newest-health-food-sensation-revealed

E drept că ne colorează mîinile atunci cînd le culegem dar asta nu este o problemă iar sub copac se poate pune o prelată pentru atunci cînd fructele sînt mature şi cad singure din copac.agud cu fructe albeLa noi aici ,dudul este un copac iubit de copii , se caţără pînă sus în el ,asta îmi aminteşte de propria-mi copilărie cu urcatul prin copacii din grădină…noi nu am avut dud acasă.agud negruprin agudDin fructele dudului se pot face dulceţuri,jeleu,le putem folosi proaspete în tarte,în salate de fructe…

Eu am făcut nectar de agudenectar de agude şi mi-am căutat o reţetă pentru îngheţată dar încă nu am făcut-o.Reţeta este simplă

*4 căni de dude

*1 iaurt

*sirop de curmale sau miere

Sînt unii care fac această îngheţată cu ouă şi zahăr dar cum ne ferim de zahăr…

****

Am cules agude şi mă gîndeam la Papa Francisc venit sîmbăta în Iordania şi primit cu drapele albe pe care era scris PEACE şi cu baloane albe şi galbene ,culorile Vaticanului, înălţate spre cer.Papa a tinut o slujbă …apoi a cerut măsuri urgente pentru a se pune capăt războiului din Siria.La rîul Iordan după ce s-a rugat în linişte, Papa a denunţat profitorii de război „Armele sînt principalul motiv de război,cine vinde armele,cine face aceste arme astfel ca omul îl ucide pe fratele său…Fie ca Dumnezeu să schimbe inimile violente… „A stat de vorbă cu refugiaţi sirieni,irakieni,orfani,bolnavi…după aceea a plecat în Palestina la Bethlehem.Pope Francis prays beside the River Jordan (AP)

Ieri,25 mai,Iordania a sărbătorit Ziua Independenţei.)68 de ani de la încheierea mandatului britanic)

8 comentarii

  1. Mihaela C.P. said,

    Mai 26, 2014 la 21:19

    Ce pofta mi-ai facut! Dudele sunt printre preferatele mele, sper sa se coaca si la noi anul asta🙂.

  2. Aliosa said,

    Mai 27, 2014 la 08:59

    Toate fructele de MAI sunt deosebit de gustoase ! 🙂
    Unii fac din ele dulceturi, altii tuica ………….
    Eu le consum ca atare ! 🙂
    Multumesc pentru acest folositor articol !🙂

    Cu respect,
    Aliosa.

  3. ovi said,

    Mai 30, 2014 la 02:50

    vai… ce amintiri mi-ai starnit… copil fiind ma cataram in dud… si coboram satul dar cu straiele patate… spre mahnirea mamei…
    aici… am vazut un singur dud… intr-un parc… dar nimeni nu consuma asa ceva… si nici la piata nu exista dude pe tarabe…
    eu inca… mi-as dori sa-mi simt burta plina de fructe rupte direct din pom… ca in copilarie…

    • yousef59 said,

      Mai 30, 2014 la 11:28

      Ce frumos era in copilărie! 🙂
      Aici se consumă dudele,e mai simplu sa le mănînci din copac decît să cumperi fructe de la supermarket cine ştie cît şezute prin frigidere…chiar dacă lasă urme colorate merită consumate…
      păcat că nu ai prin apropiere vreun dud

  4. cafeauata said,

    Mai 31, 2014 la 15:39

    In zona de plimbare cu Cola, exista un dud (sau doi?) pe care nu ma voi catara niciodata, pentru ca nu stiu sa ma catar. Dar cum cad fructele in iarba si sunt prin zona, le-am si luat! Imi plac la nebunie, la fel ca si in copilarie cand eram la bunici.
    In ce priveste razboaiele, am senzatia ca nu se vor termina curand, sunt prea multi bani in joc! Din pacate cei care ar trebui sa gaseasca solutii, nu o fac.
    Zile frumoase!

    • yousef59 said,

      Iunie 1, 2014 la 15:31

      Da,sînt bune ,bune fructele astea.Zilele astea am făcut ingheţată de dude.Noi ne bucurăm de lucruri simple în timp ce alţii crezînd că sint nemuritori se preocupă cu altfel de lucruri.
      „Marea majoritate dintre cetatenii lumii nu doresc razboiul sau actiunile violente ; totuşi razboiul este o realitate a existentei pamîntene. Statisticile arata ca in prezent exista pe planeta aproximativ 20 de conflicte armate majore. Este razboiul necesar? Poate fi eliminat definitiv? Ce ar fi necesar sa faca omenirea pentru a se renunta la arme? Raspunsurile sunt evidente cand privim prin lentila constiintei. In constiinta separarii exista diviziuni evidente si diferente intre teritorii, sisteme de credinta si religii.

      Conflictele au fost create in urma unor dispute asupra unor drepturi teritoriale, drepturi la resurse, politici de guvernare si neînţelegeri psihologice etc. Indivizii se identifică cu o cauză, tară sau un ideal sau cu o credinţă pentru care cred ca merită să lupte.Acţiunile violente sînt justificate pentru o cauză pe care ei au vazut-o superioara”.(Scott Rabalais)
      Numai bine!


Lasă un răspuns

