CÎND MĂSLINII ÎNFLORESC…


Măslinul,copac binecuvîntat,simbol al păcii,credinţei şi speranţei înfloreşte aici în aprilie .maslin infloritSînt atît de frumoşi copacii îmbrăcaţi în floare,în lumina primăverii , că ei înşişi arată fericiţi plini de o nouă viaţă. Cei alergici nu prea sînt bucuroşi de această perioadă cînd polenul şi praful îşi fac de cap ,se răspîndesc cu vîntul peste tot şi provoacă agravarea astmului bronşic şi declanşează rinita alergică sezonieră,conjunctivita etc… încep să le lăcrimeze ochii mai ceva ca la tăiatul cepei,strănută continuu şi îşi scarpină nasul.Am cîţiva în familie care în această perioadă umblă cu ochelari de protecţie asta dacă nu stau în casă  cu geamurile închise şi fac inhalaţii cu muşeţel  sau apă caldă sărată pentru sinusurile inflamate(consortul zice că şi cosinusurile îi sînt afectate).Primăvara este sărbătoarea naturii,prilej de bucurie dar  ca şi în celelalte anotimpuri surori se ivesc şi probleme.Se estimează că numărul de persoane atinse de alergii respiratorii primăvara se ridică la peste patru sute de milioane .Pînă cînd se vor culege măslinele mai durează mult timp şi se va uita  de florile  de măslin acuzate de alergii.florile sint aproape albe la culoaremaslini tinerimaslini8maslinitrunchi de maslinmaslin6Şi eu am uitat de vremea cînd nu mă ştiam bine cu măslinii şi de încercarea mea de a-i culege boabă cu boabă ca pe cireşele de acasă …urcatul şi apoi căderea mea cu tot cu craca pe care  stăteam ,împrăştierea boabelor culese dar şi a mea, şi apoi ridicarea cu chiu cu vai(m-am pălit rău) să nu mă vadă careva, că plecasem la cules de una singură în zorii unei zile,sînt printre primele amintiri legate de măslini.Măslinii se scutură…şi multe altele am învăţat despre ei şi fructele lor .

6 comentarii

  1. cafeauata said,

    Mai 4, 2014 la 15:13

    In Cluj sunt cativa maslini salbatici in cartierul unde stam. Cand infloresc, e o nebunie de miros, sa tot stai in preajma lor!
    Eu stiu ca daca ma doare stomacul si mananc maslina cu sambure cu tot, nu am nevoie de medicamente. Si imi ajunge pentru a spune ca merita admirati maslinii si iubite maslinele!
    Ganduri bune!

    • yousef59 said,

      Mai 4, 2014 la 17:23

      ” Încă din Antichitate, Hipocrate, părintele medicinii, recomanda măslinele pentru vindecarea ulcerelor, iar sucul stors din fructele proaspete, neconservate, era indicat pentru tratarea multor boli cronice. În plus, în Grecia Antică se credea că măslinele mâncate cu sâmburi pot contribui la mărirea potenţei sexuale şi a fertilităţii feminine.

      Cercetările actuale au demonstrat multiple proprietăţi terapeutice ale măslinelor: digestive, cicatrizante, vermifuge, astringente, febrifuge, nutritive, condimentare şi emoliente.

      În tratamente interne, măslinele sunt eficiente în afecţiunile hepatice, în litiază biliară, dischinezie biliară, insuficienţă hepatică, catar stomacal şi intestinal, rahitism, afecţiuni ale vaselor sanguine, anemie, laringită şi paradontoză.

      În tratamente externe sunt efecte imediate pentru a combate diferite abcese, furuncule şi panariţiu, aplicând pe răni cataplasme cu măsline zdrobite, schimbate de 4-5 ori pe zi.”

      Sănătate
      prof. univ. dr. Constantin I. MILICĂ
      Prin zona asta unde este o lipsă acută de apă,din păcate seceta distruge destul de mulţi copaci…
      Zile luminoase să ai!

  2. fosile said,

    Mai 5, 2014 la 11:44

    Oe aici mai sint inca citiva maslini salbatici, pe post de copaci ornamentali.Au fost mai multi, unii batrini si grosi ca abia ii puteai cuprinde.Au venit (niste nemernici) edili noi si au hotarit sa-i taie si sa puna altceva sau nimic.Era -inca mai este, dar nu asa de puternic- un miros de vis in perioada cit erau infloriti.
    Incerc sa-mi inchipui cum miroase in zonele cu livezi de maslini.
    Apropo de alergii, culmea ca datorita inmultirii mirosurilor chimice, ajungem sa fim alergici la cele naturale!
    O noua saptamina frumoasa!
    Saru’mina!

  3. Mihaela C.P. said,

    Mai 5, 2014 la 17:40

    Ce frumoase ghirlandele lor de flori!
    Nu stiam ca maslinii pot creste asa grosi, eu ii vedeam ca pe niste pomisori mai plapanzi , subtirei :). De cules vreodata masline, nici vorba sa fi cules, la tine vad prima data cum arata un maslin .

    • yousef59 said,

      Mai 5, 2014 la 18:05

      Măslinii sînt subţiri prin primii lor ani de viaţă,cei din fotografii au cam 30 de ani…fiind foarte longevivi(milenari chiar) şi trupul lor se măreşte 🙂
      dar nu am văzut mai înalţi de 10 m pe aici…
      Nici eu nu am ştiut cum se culeg 🙂


Lasă un răspuns

