SPINI


din flora spontană

ciulin comestibil cu proprietăţi curativeciulin comestibil cu proprietăţi curative

ciulinul lapteluiciulini5maracine galbenciuliniSînt foarte multe soiuri de ciulini,ghimpi,spini ,scaieţi…din unii care înfloresc în acelaşi timp, apicultorii au făcut un soi de miere.Este plăcută la gust şi aromată.Alţi ciulini sînt în atenţia cercetătorilor.Am văzut şi medicamente Milk Thisle capsules.Deci plantele cu ţepi ,cu flori sau fără,au rolul lor fiecare …de aceea au fost create.

Mai sînt şi ghimpii din inimă şi mulţi alţi spini…dar pe cei ai urii,ai invidiei dacă  s-ar putea să fie cumva distruşi, să trăiască lumea în senin,în iubire în pace…mă gîndeam

spinosulciulin8spinostufe de maraciniasinul mănîncă şi el ciulinieu privind la tufele de mărăcini.

8 comentarii

  1. ovi said,

    Aprilie 16, 2014 la 04:23

    ce multi… si ce diversi… spinii astia…
    sunt ore si buni la ceva? in afara de miere… tata este apicultor… imi place mierea de maracini….

  2. Aliosa said,

    Aprilie 16, 2014 la 18:45

    Buna seara, Magda !
    De fiecare data cand poposesc in casa-ti virtuala,
    gasesc imagini frumoase si sfaturi benefice privind
    tratarea unor afectiuni de care OMUL,
    tanar sau batran, ce se trezeste cu ele „pe cap ” 😦 😦 😦
    Multumesc si pentru cele postate pe minunatul tau BLOG
    dar si pentru cele postate pe modestul meu blog !🙂
    ” EU am spus DA, si-am fost IERTAT … ” !!! 🙂 🙂 🙂

    Chiar daca serbezi Sfintele PASI doar cu INIMA,
    da-mi voie sa -ti urez ca SARBATORILE PASCALE
    sa-ti aduca doar mangaiere, bucurie si sanatate,
    atat tie cat si familiei tale !🙂
    Cu stima si respect,
    Aliosa.

  3. Camelia said,

    Aprilie 23, 2014 la 17:43

    Frumoşi ciulinii, scaieţi, aşa, de o frumuseţe distantă, asta din pricina ţepilor. Mi-au plăcut mereu, nu ştiu de ce, poate că nimeni nu se prea opreşte din drum pentru ei, dar se pare că iată, se întâmplă, pentru nişte lucruri pe care nu le bănuiam despre ei.
    Cât despre ghimpi şi mărăcinişuri, ne mai prindem câteodată sufletul în ei, ni’l mai sfâşiem, ne mai scoatem câte un spin din talpa visului.
    Despre ură şi invidie nu ştiu, acolo spinii sunt otrăviţi.

    • yousef59 said,

      Aprilie 23, 2014 la 20:04

      Da,uneori ne înţeapă,alteori ne sfîşie…
      Chiar dacă nu ne prea apropiem de ei,unii ţepoşi au flori delicate, frumos colorate şi ne fac să îi privim.
      Faptul că scoţienii şi-au ales ca simbol naţional tocmai floarea de ciulin, înseamnă că are chiar şi o legendă care aminteşte rolul pe care l-a avut ciulinul în vremuri demult apuse🙂
      http://www.visitscotland.com/about/arts-culture/uniquely-scottish/thistle
      Astăzi ciulinii sînt folosiţi în medicina alternativă tot mai mult…

  4. cafeauata said,

    Aprilie 24, 2014 la 16:06

    Diversitate, nu gluma! Eu stiu de scaiul vanat, din care fac ceai si ma ajuta la calmerea tusei. Iar florile se pot pune in vaza, fara apa, vor ramane uscate, dar la fel de frumoase!
    Zile frumoase, yousef!

    • yousef59 said,

      Aprilie 24, 2014 la 16:54

      Citisem undeva despre scaiul vînăt şi chiar l-am căutat dar nu am dat de el pe coclaurile pe unde mă duc după ierburi…am găsit nota,nu ştiu cine e autorul

      „Ceaiul sau decoctul tulpinilor florifere a fost un leac obişnuit, în multe zone contra tusei convulsive. Cu fiertura de scai albastru se spălau bubele dulci şi alte bube. Se mai punea la băile contra reumatismului şi în cele făcute copiilor debili.

      Decoctul părţilor aeriene se folosea contra năduşelii astmatice, iar extern, la băi în combaterea artritei şi a infecţiilor (dermatofitoze) de pe capul copiilor. Ceaiul se mai folosea în retenţie de urină”
      Primăvară frumoasă,senină să ai,să te bucuri!


Lasă un răspuns

