AMINTIRI…


Moş Nicolae a adus zăpadă în grădina copilăriei meleIeri,de Sfîntul Nicolae am vorbit cu ai mei de acolo de acasa…ne-am vazut pe web,ne-am îmbrăţişat cu privirea…(doar  )

sînt recunoscătoare uneori tehnologiei…

In Ajun ninsese,erau bucuroşi că au făcut hram ,că s-a adunat o parte a familiei şi au fost la biserică unde au dus mîncare şi au împărţit-o acolo…

Sfredelul amintirilor se răsuceşte mereu în sufletul meu mai ales în perioada sărbătorilor…cea mai grea aş spune…

Moşul copilăriei mele nu prea semăna cu cel de azi nici măcar la ghete…

Chiar dacă nu găseam decît dropsuri şi uneori portocale eram sincer fericiti …ne curăţam cu nadejde bocancii negri şi le aranjam şireturile…verificam zăpada …urmele străine care puteau fi ale Moşului

şi aşteptam

înfulecînd pişcoturi din aluat nedospit făcute de bunica  (de post)

Satul acela despre care izvoarele istorice spun ca s-a format înainte de anii 1500 şi are astăzi vreo 3000 de suflete ,pădure şi poeni este  locul copilăriei mele…

preţios…

era vremea cînd tradiţiile se respectau cu stricteţe…

cînd omul nu se îndura să scoată francul din buzunar şi să-l arunce pe lucruri de care nu avea nevoie…

Le spun şi copiilor mei că e bine să avem o măsură în toate…

aşa că perioada dinaintea sărbătorilor aici la mine nu devine prea solicitantă…

şi copiii primesc daruri…

azi şosetele şi ghetele sînt altfel ... şi aşteptările„Pe tot lucrul îl împodobeste măsura.”(Sfântul Isaac Sirul)

Să avem sănătate cred că este cel mai important lucru…

sănătate morală…

spirituală…

10 comentarii

  1. Hapi said,

    Decembrie 7, 2012 la 12:11

    Copiii tai primesc daruri ? Frumos Ma gandeam ca musulmani fiind ai sarit peste etapa asta
    Inteleg ca ti-e dor de ai tai. Si-mi pare rau ca nu aveti acolo curse low cost si ca nu e prea usor sa mergi sa-i vezi de Sarbatori 😦

  2. Decembrie 7, 2012 la 16:29

    Iarta-mi curioiztatea, dar la voi nu exista nici un fel de mosi?Si care sunt cadourile traditionale acolo?

    • yousef59 said,

      Decembrie 7, 2012 la 18:01

      Ţara asta este majoritar musulmană
      au doua mari sărbători anuale…fără moşi 🙂
      oferă atunci copiilor daruri…dulciuri,îmbrăcăminte,jucării
      Cadouri tradiţionale?
      din arta lor tradiţională …
      Creştinii sînt intr-un procent mic dar au existat dintotdeauna aici…
      au biserici,işi ţin sărbătorile lor

  3. cafeauata said,

    Decembrie 8, 2012 la 00:54

    Incerc sa-mi inchipui emotia revederii si bucuria pe care ai simtit-o cand ai auzit vocea celor de acasa… Ai mei erau aici, la doar 250 de kilometri si totusi aveam glasul tremurat de fiecare data cand vorbeam. Pauzele erau lungi intre cuvinte, atat cat sa inghit lacrimile.
    Vremuri apuse, cand toata lumea era frumoasa in ochii nostri. Nimic nu mai seamana, totul este un spectacol pentru cei cu dare de mana. Restul, incearca sa se pacaleasca doar. Dupa Sarbatori, toti isi intra in ritmul devenit deja normal de neplaceri, greutati, lipsa sperantei ca cineva mai poate pune tara pe picioare.
    Te imbratisez si te felicit pentru cum ii inveti pe cei mici!

    • yousef59 said,

      Decembrie 8, 2012 la 12:33

      Mulţumesc frumos pentru cele scrise!
      Cel mai greu e atunci cînd ii văd ochii mamei…
      şi plîng după ce terminăm convorbirea…
      Vorbesc des cu ei, dar impreună ii găsesc pe la sărbători.
      Situaţia grea este în toată lumea…pare ca un balon exagerat de umflat…
      Dumnezeu să aibă grijă de noi toţi!

  4. cafeauata said,

    Decembrie 12, 2012 la 23:13

    Acest comentariu am vrut sa-l las la postarea despre smochin, dar nu am putut. Il las aici…
    Doamne ce locuri! Oamenii astia traiesc pe alta lume, pe bune! Minunat, totul e minunat! M-a impresionat documentarul, cat este de ingenioasa rasa umana si totusi cum nu gaseste solutii la mari probleme in lumea civilizata!
    Binele sa fie cu tine, Yousef!

    • yousef59 said,

      Decembrie 13, 2012 la 10:02

      Soluţii cred că sînt sau ar trebui să fie doar că e mai convenabil aşa…
      Din moment ce se gîndesc cum vom călători turişti prin spaţiu …înseamnă că problemele planetei nu sînt primordiale …sau că noi le vedem a fi probleme…sau că sînt făcute sau lăsate cu anumite scopuri
      Media are rolul ei tot mai mare pentru felul în care percepem lucrurile…

      Nu ştiu ce se întîmplă pe wp sau poate doar calculatorul meu care pare că are un comportament destul de ciudat… 😕
      Cele mai bune gînduri de aici!


Lasă un răspuns

