HUMMUS


HUMMUS(houmus)este o mancare arabeasca care se consuma odata cu mesele propriu zise, asociata cu legume si paine fara miez sau intre mese …ca sandwich …este bogat in proteine,fibre,vitamina B6,fier…si aici face parte din mancarurile traditionale .

Reteta pe care o facem mereu

Boabele de(hummus) pe care le cumparam la kg sunt de doua marimi…noi le zicem mari si mici…eu cumpar doar mici si tot cu mici decorez.Boabele se pun la inmuiat de seara in apa rece…ca sa nu-mi manance prea mult timp fierb mai multe si pastrez in pungulite in congelator.Boabele gata fierte le punem in blender impreuna cu pasta de tahina(susan),usturoi pisat,suc de lamaie ,sare si dupa ce am scos pasta ii punem ulei de masline…unii mai adauga o lingura din apa in care s-au fiert pentru ca la final compozitia sa fie foarte neteda sau chiar un pahar de iaurt.Daca unii doresc mai picant se mai pune piper si chiar ardei rosu iute…se aseaza pe un platou si il decoram cu patrunjel verde si boabe fierte

Hummusul din fotografie este facut de sotul meu pentru copii si nu are mult piper si alte condimente…

Eu nu prea ma dau in vant dupa asa ceva dar sincer ,este gustos…

Nautul este din neamul fasolei…deci cam tot atat fierbe…mai exista si naut in conserve…

 

26 comentarii

  1. mihaeladr1 said,

    Martie 28, 2012 la 12:11

    Am facut si eu o data, dar citisem undeva ca daca vrei poti sa iei fiecare boaba de naut si sa ii dai pielita (coaja dupa ce fierbe) jos. Iti dai seama ca nu am facut asa ceva!!!!!! Mie mi-a placut dar my husband a zis ca era mai buna daca curatam nautul pana sa-l dau prin blender. Si i-am zis daca vrea data viitoare sa se apuce el de boabe sa le dea pielita jos!!!!

    • yousef59 said,

      Martie 28, 2012 la 12:28

      Retete si retete…noi nu „despielitam”boabele…mai ales ca sunt din acelea mici si ar lua ceva timp…dar ce sa zic?poate are dreptate sotul,pana nu incerc nu as putea spune care este diferenta…totusi pe aici pe la restaurante speciale de hummus si falafil parca nu as crede ca decojesc atata cantitate…🙂

  2. Martie 28, 2012 la 12:53

    Asa se poate pregati si hrisca, dar fara fierbere, e o mancarica RAW VEGAN🙂
    Data prin mixer impreuna cu rosii uscate, un adrei gras copt, usturoi, ulei de masline, sare piper e nemaipomenita, zici ca e fasole fiarta, deasupra putina ceapa calita in ulei si boia.
    reteteta de hrisca cruda inmuiata vreo 2 ore in apa calda, se pune lamaie peste, morcov ras, rosii si masline negre, super bun:)

    • yousef59 said,

      Martie 28, 2012 la 13:44

      Nu am facut pana acum dar voi face, mai ales ca nu pierd timpul cu fiertul boabelor :)…multumesc de reteta!

    • mihaeladr1 said,

      Martie 28, 2012 la 16:02

      Pai daca zici ca vrei sa manancimai natural de ce mai pui ceapa prajita? Cred ca reteta cu inmuiatul am s-o incerc si eu!

      • Martie 31, 2012 la 20:20

        Sorry, am copiat reteta asa cum mi s/a scris.

        Evident ca adaosul cepei calite ramane la latitudinea fiecaruia

  3. Martie 28, 2012 la 14:16

    am luat-o de pe un grup raw vegan la care m-a adaugat cineva pe FB
    Au tot felul de ponturi interesante fetele (lIgia Pop e renumita raw veganista are niste idei cool)

    • yousef59 said,

      Martie 28, 2012 la 15:21

      am luat nota…multumesc!
      de fapt m-am si abonat RSS ca sa vad zilnic la mine in home page toate noutatile…

  4. Mihaela C.P. said,

    Martie 28, 2012 la 14:56

    Am mai auzit de humus, dar nici nu am vazut pana acum si nici nu am mancat. Insa mi se pare ca seamana mult cu fasolea batuta si mi s-a facut o pooofta🙂.

    • yousef59 said,

      Martie 28, 2012 la 15:09

      Daca nu ai la indemana naut incearca cu fasole uscata…eu am facut si asa, si era buna…🙂

  5. Aliosa said,

    Martie 28, 2012 la 14:57

    @ Magda,
    Bună ziua !
    Interesantă rețetă !!!
    Eu voi ÎNLOCUI boabele de „ hummus ” ( NĂUT ) cu,
    boabe mari de FASOLE uscată și voi aplica REȚETA ta să văd ce va ieși ….Bine că am blender !
    mai ales că suntem în Postul PAȘTELUI !
    Dacă ai timp poți să mai treci pe
    http://aliosapopovici.wordpress.com/……………….
    O zi bună !
    Alioșa.

  6. Martie 28, 2012 la 17:20

    Am mîncat humus la un restaurant libanez din bucureşti dar, nici pe departe nu a semănat cu cel din Israel… O bunătate!

    • yousef59 said,

      Martie 28, 2012 la 19:12

      In general restaurantele unde se serveste hummus au reteta proprie …sigur ca au si mici secrete…dovada ca exista o diferenta…mananci hummus intr-un loc si il tii minte pentru ca era gustos…
      Cel pe care il facem noi acasa teoretic e aceeasi reteta…de gust nu sunt sigura…

  7. Silving said,

    Martie 28, 2012 la 19:58

    -ma mai intrebam uneori la ce folosesc boabele astea pe care le vedeam in magazinele bio,imi doream sa le incerc si eu da’ habar n-aveam cum. Acum o sa incerc si eu reteta asta sa vad.Pare asemanatoare cu ce -am mai incercat din fasole.

  8. ovi said,

    Martie 29, 2012 la 04:25

    ce fericita trebuie sa fii… stiind ca sotul prepara humus…
    eu… doar mananc…
    :P)

    • yousef59 said,

      Martie 29, 2012 la 09:46

      Stii,eu am descoperit hummusul cand am venit aici…multe mancaruri traditionale le face mai bine sotul…
      dar le plac si cele romanesti facute de mine…🙂

  9. Chrysab said,

    Martie 30, 2012 la 19:39

    Chiar vroiam să te întreb dacă nu sunt boabe de năut. Turcii îl fac din năut.

  10. isis said,

    Aprilie 1, 2012 la 15:16

    Am mancat humus la restaurant libanez si mi-a placut. L-am cumparat apoi din supermarket – le-a placut si baietilor. Urmeaza etapa a treia, in care il voi prepara acasa, dupa reteta ta.🙂
    Multumesc!

  11. cafeauata said,

    Aprilie 4, 2012 la 21:20

    Nu am auzit pana acum reteta de hummus de la nimeni pentru care este mancare de fiecare zi, de aceea ma bucur ca ai scris tu! Este un fel dintre multele feluri pe care le avem in meniul de catering, la servici. Asa am ajuns si eu sa stiu cum se prepara si sa mananc acest fel excelent de mancare. Ce sa spun? Cu siguranta un rol important il are pasta de susan, fara care nu mai este hummus. Si usturoiul! daca nu se pune destul (dar nu prreamult!) gustul va fi cu totul altul. Daca se pune exact cat trebuie din fiecare ingredient, este excelent facut chiar si in Romania, imi imaginez ca cel facut de voi este si mai bun.
    Din pacate nautul uscat nu este foarte ieftin la noi (undeva la 20 euro kilogramul). Dupa ce este fiert mie imi aminteste de porumbul boabe pe care il mancam iarna fiert, cand eram copil.

    • yousef59 said,

      Aprilie 4, 2012 la 22:52

      @cafeauata
      Nici nu m-am gandit ca poate fi asa de scump …ca tocmai intrase cineva la mine si cauta retete de post si m-am gandit la hummus,care da se mananca aproape zilnic…ca daca ar fi asa de scump ar fi scos din meniu…of ce timpuri traim!

      Asta imi aminteste de cascaval…este foarte scump aici si doar din import…odata am cumparat o rotita si scria pe ea „Dalia”,era romaneasca…


Lasă un răspuns

