CE MAI CITESC…


Constantin Tanase(n. 5 iulie1880 – d. 29 august 1945, actor de scenă și de vodevil, celebru cupletist român, a fost o figură cheie în teatrul de revistă românesc.)

„Idealurile se aseamană cu stelele: nu poți ajunge la ele, în schimb te poți orienta”

PAMFLET

„Ne-am trezit din hibernare

Si-am strigat cât am putut:

Sus Cutare! Jos Cutare!

Si cu asta ce-am făcut?

 

Am dorit, cu mic, cu mare,

Si-am luptat, cum am stiut,

S-avem nouă guvernare,

Si cu asta ce-am făcut?

 

Ca mai bine să ne fie,

Ne-a crescut salariul brut,

Dar trăim în săracie,

Si cu asta ce-am făcut?

 

Ia coruptia amploare,

Cum nicicând nu s-a văzut,

Scoatem totul la vânzare,

Si cu asta ce-am făcut?

 

Pentru-a câstiga o pâine,

Multi o iau de la-nceput,

Rătăcesc prin tări străine,

Si cu asta ce-am făcut?

 

Traversăm ani grei cu crize,

Leul iar a decăzut,

Cresc întruna taxe-accize,

Si cu asta ce-am făcut?

 

Totul este ca-nainte,

De belele n-am trecut,

Se trag sforile, se minte,

Si cu asta ce-am făcut?

 

Se urzesc pe-ascuns vendete,

Cum nicicând nu s-a văzut,

Tara-i plină de vedete,

Si cu asta ce-am făcut?

 

Pleacă-ai nostri, vin ai nostri!

E sloganul cunoscut;

Iarăsi am votat ca prostii,

Si cu asta ce-am făcut?”

http://ro.wikipedia.org

 

sursa

youtube

********

M-am gandit sa mai zambesc in frigul de duminica dar vorbele marelui Tanase  si stirile de la tv mai degraba m-au intristat…decat veselit…

Se spune ca actorul a fost ucis …

 

6 comentarii

  1. Ianuarie 29, 2012 la 21:55

    Daca vreodata o sa ne intalnim o sa-ti fac cadou o carte de-a Simonei Catrina…..ca sa o citesti intr-o duminica friguroasa si sa razi in hohote🙂

    • yousef59 said,

      Ianuarie 29, 2012 la 22:20

      Multumesc frumos…anticipat!
      Nu este si de citit online?…nerabdarea🙂

  2. Aliosa said,

    Ianuarie 30, 2012 la 10:00

    @ Magda,
    Bună dimineața !
    Moartea ACTORULUI s-a tras din curajul de a spune lucrurilor pe nume mai ales în acea nefastă perioadă din ISTORIA ROMÂNIEI : invazia hoardelor bolșevice , lacome după băutură, femei și mai ales CEASURI DE MÂNĂ !
    Într-unul din spectacole, TĂNASE a avut curajul să introducă un monolog în care a spus :
    „ Rău era cu „ der,die,das”
    Da-i mai rău cu „ DAVAI CEAS ” !
    De la Nistru pân” la Don
    Davai ceas, davai palton
    Davai ceas, davai moșie
    Harașo tovărășie ” !

    Persistând în a demasca hoțiile bolșevice, a fost arestat, amenințat cu moartea și i s-a interzis de a mai juca pe scenă .
    Neascultând de nimeni, la un spectacol a apărut îmbrăcat într0un pardesiu imens, cu mânecile pardesiului căptușite de jos și până sus cu CEASURI DE MÂNĂ !!!
    La apariția pe scenă spectatorii l-au APLAUDAT FRENETIC deși nu scosese nici o vorbă.
    Apoi, tacticos, și- desfăcut PARDESIUL scoțând la iveală UN CEAS CU PENDULĂ spunând :
    „ El tic, eu tac, el tic, eu tac ” !!!
    Peste două zile, marele ACTOR CONSTANTIN TĂNASE a fost găsit MORT !?!?!?
    Felicitări pentru postarea acestui articol !
    O săptămână frumoasă !
    Cu respect,
    Alioșa.

    „ Pleac-ai noștri,vin ai noștri, noi ,rămânem tot ca proștii ” !!!
    a spus printre multe altele , marele actor !

    • yousef59 said,

      Ianuarie 30, 2012 la 11:47

      „Politicienii sunt toti la fel.Ei promit sa construiasca un pod si acolo unde nu este nici o apa.”(Nikita S. Hrusciov)
      O saptamana cat mai „calduroasa”!

      • Aliosa said,

        Ianuarie 30, 2012 la 18:47

        Cum construiesc și ai noștri acum în plină criză…..,STADIOANE DE FOTBAL în sate care nici nu au ECHIPĂ DE FOTBAL , SĂLI DE SPORT unde școala generală a fost închisă din cauza nr. mic de elevi , PARCURI DE DISTRACȚII pe terenuri cu apa până le piciorul broaștei ……..
        Toate cele bune !
        Cu respect,
        Alioșa.

      • yousef59 said,

        Ianuarie 30, 2012 la 22:29

        Si criza pare sa se adanceasca …si in toata lumea sunt probleme de un fel sau altul…
        S-auzim de bine!


Lasă un răspuns

