EXCURSIE IN VALEA IORDANIEI(1)


Dimineata m-au trezit picaturile grele de ploaie care bateau in geam…primul gand a fost acela ca mi-a fost compromisa excursia mea la Riul Iordan pe care o fixasem cu scopul de a  ajunge la slujba care se tine acolo la Boboteaza pe stil vechi…am mai asteptat un timp ,am discutat…unul din copii s-a razgandit  si a spus ca nu mai merge…

Pe la ora 10 ploaia s-a oprit,a venit cineva si ne-a spus ca vremea e buna in zona Marii Moarte…asa ca am purces la drum…am luat si un nepot cu noi …

La scurt timp am trecut printr-o zona in care o multime de case aveau placute cu „for sale”sau „rent”…acestea le-am intalnit si in alte zone.Ciudat sa vinzi astfel de case…

…si imagini de pe drumul Amman-Valea Iordaniei

Am ajuns tarziu …deci nu am fost prezenta la slujba de dimineata si nu am vazut daca s-a intors apa Iordanului.Oameni multi din multe colturi ale lumii au fost de noaptea acolo…

Poate data viitoare voi fi la timpul potrivit…materialele video au iesit foarte prost insa mai am fotografii …le pun maine…

***

click pe foto

13 comentarii

  1. Aliosa said,

    Ianuarie 20, 2012 la 10:01

    @ Magda,
    Bună dimineața !
    Ești prea modestă: fotografiile au ieșit destul de bine !
    Cel puțin mie, îmi plac !
    Interesantă afirmația : „ for sale ” și „ rent ” !
    De unde se vede că și pe acolo SUNT MULTE CASE ( VILE ) de vânzare sau pentru închiriere …..iar BANI nu prea sunt !
    Ar fi interesant de aflat și cam care sunt prețurile, așa pentru cultură generală că nu-mi permit să-mi cumpăr o CASĂ DE VACANȚĂ nici aici , darămite acolo …..
    Îmi place articolul și așa după cum l-ai numerotat, vor urma și altele ce pentru mine vor fi NOUTĂȚI demne de aflat și pentru aceea ,îți voi vizita blogul cât mai des cu putință !
    Weekend plăcut !
    Cu respect,
    Alioșa.

    • yousef59 said,

      Ianuarie 20, 2012 la 13:26

      Ca si prin alte parti pentru unii e usor sa isi faca vile si pentru altii mai greu…exista case care costa peste 1,5 milioane si desigur exista cei care traiesc in corturi in perioada de vara.
      Banii sunt tot mai putini si nevoile oamenilor tot mai mari…
      Asa sunt timpurile…
      Multumesc pentru vizita!
      Weekend cat mai linistit!

  2. Ianuarie 20, 2012 la 11:59

    Foarte frumoase pozele.
    Am mai multe intrebari, cateva le plasez aici🙂
    Lumea ce zice? S-a intors apa sau nu? (acest lucru nu este relevant pentru credinta mea, intreb din curiozitate jurnalistica🙂
    2. Vad ca Iordanul este amenajat in locul acela si intrarea doar pentru preoti? ( in vremea lui Amon Ra in Egipt, numai preotii „lui” purificati de nu stiu cate ori intrau in Templu si in Sfinta Sfintelor)
    Sau ingradirea este doar pentru acest moment special din an cand sunt multi turisti?

    • yousef59 said,

      Ianuarie 20, 2012 la 13:47

      Lumea spune ca Iordanul s-a intors pentru cateva clipe…eu insa nu eram acolo…
      In aceasta perioada vin cei mai multi oameni…dar si vara sunt care doresc sa vada locurile
      Intrarea nu este numai pentru preoti…foarte multi vin pe cont propriu,fara organizator ,intra in apa Iordanului …care e mult mai putina ,pe unele locuri a secat…daca se intampla sa fie si ziua de slujba intra cu totii impreuna.
      Riul este granita cu vecinul Israel insa asta nu conteaza,credinciosii vin de pe ambele maluri…pe partea iordaniana oamenii ajung pe jos pe o distanta de 5km de unde sunt lasate masinile sau cu autobuzele lor speciale …pentru localnici se platesc 3 JD,iar pentru straini un pic mai mult.Exista un punt de unde se cumpara camasile acelea albe pentru cine vrea sa intre in rau.Tot acolo se vand si iconite si ale lucruri pe care turistii le cumpara.Autobuzele speciale au ghizi care le explica turistilor in limba engleza.De unde te lasa autobuzul mai este de mers si pe jos o portiune cam de jumatate de ora pe un fel de poteca ceea ce inseamna ca trebuie sa fii incaltat cu „mergatori buni”.Sunt multe biserici acolo de vazut…
      Amenajarea aceea este permanenta

      • Ianuarie 20, 2012 la 19:09

        Iti multumesc ca ai povestit.Sunt fericita sa aflu ce se intampla acolo de la o persoana care a participat………
        Mi-a spus al meu astazi ca raul e chiar la granita….Dar nu intrii efectiv la ei ci se afla pe teritoriul Iordaniei….sau cum? Nu e nevoie de vreo viza, ma refer…..
        Nu era frig afara? Unii turisti isi iau haina aia alba lunga si intra asa in apa rece si apoi……….se imbraca cu hainele lor, este loc unde sa se schimbe?
        Sunt ortodocsi copti cei care oficiaza liturghia?

      • yousef59 said,

        Ianuarie 20, 2012 la 19:54

        Raul este chiar el granita…cei care se duc pe partea iordaniana desigur au viza intrare in Iordania dar nu se poate trece pe malul celalalt…la fel si pentru turistii care prin Israel vin la rau…in unele locuri il poti trece la picior dar NU SE TRECE DINCOLO…
        Acolo erau cu vreo 15 grade mai mult ca la noi,ca a trebuit sa ne dam jos hainele…da,sunt niste locuri unde se schimba hainele…
        Cei care oficiaza slujba pe stil vechi sunt ortodocsi rasariteni,greco-ortodocsi…de copoti nu stiu…dar biserica de langa rau este greco-ortodoxa…

  3. Ianuarie 20, 2012 la 14:09

    Eram tare curios cu Iordanul, intoarcerea lui…bine ca ai fost la el pana la urma🙂 Pozele sunt bune si explicite iar prezentarea pe masura🙂

    • yousef59 said,

      Ianuarie 20, 2012 la 14:42

      Cei care spun ca apele se intorc vorbesc de un timp scurt…nu de ore sau o zi intreaga…asta intamplandu-se cand preotii arunca crucile in apa…
      poate voi reusi sa am si dovada…zburau doar porumbeii…sentimentul este unul deosebit .

  4. Camelia said,

    Ianuarie 22, 2012 la 15:28

    Încerc să îmi dau seama de starea de spirit pe care ai avut-o, deoarece cred că a fost una aparte, despre cum şi care ţi-a fost împletitura trăirilor, pentru că acel loc se află sub puterea misterlui sacru, a întâmplărilor unor esenţe, şi aş simţi, fiind acolo, că ating şi absorb în mine o dimensiune a acestui sacru.

    • yousef59 said,

      Ianuarie 23, 2012 la 23:05

      Am simtit un fel de bucurie launtrica,o pace care cred ca o simt toti care se duc acolo…parca nu mai eram asa de singura,confuza…niste trairi unice …
      (am gasit comment-ul in spam,nu stiu de ce…scuze de intarziere)

  5. Camelia said,

    Ianuarie 23, 2012 la 23:08

    Mie îmi intră multe comentarii în spam; nu e nici o problemă, indiferent ce s-ar întâmpla, nu e o vreme anume pentru răspunsuri, pot fi şi întârziinde; sunt primite oricând cu drag.

    • yousef59 said,

      Ianuarie 23, 2012 la 23:13

      In spam pana acum mi-au intrat altfel de commentarii…si cineva a spus ca a lasat unul dar nu l-am gasit nicaieri…
      Se mai intampla…

  6. Mai 2, 2012 la 21:45

    stiri de ultima ora…

    […]EXCURSIE IN VALEA IORDANIEI(1) « mai multe…despre…[…]…


Lasă un răspuns

