ENIGMA…


Imaginea reprezinta Biserica Sf.Teodora din Vasta Peloponez Grecia…capela are pe ea 17 arbori …dintre care unii sunt foarte inalti si au o grosime de un metru. Totusi, desi acoperisul bisericutei e subtire, rezista. Cu toate ca radacinile copacilor nu au trecut prin tavan in interiorul bisericii. Oamenii de stiinta care au cercetat cazul isi marturisesc neputinta de a explica cum cresc copacii pe un acoperis subtire fara sa se prabuseasca biserica…

M-a pus pe ganduri ,mi-a starnit curiozitatea …am citit si legenda Sf. Teodora …una din ele…Se spune ca satul in care traia a fost atacat si oamenii au fost nevoiti sa se apere.Teodora s-a imbracat in secret in soldat, pentru ca o femeie era de neconceput sa se lupte in acele vremuri…Din pacate a fost ucisa…se spune ca ultimile ei cuvinte au fost o ruga catre Dumnezeu…”corpul sa-mi fie o biserica,parul o padure iar sangele un izvor”…Miscati de curajul nemaiintalnit pana atunci,satenii au ridicat bisericuta pe a carei acoperis au crescut copacii a caror radacini nu sunt vizibile nici sub acoperis,nici in interiorul bisericii sau afara,iar raul care trece pe dedesubt probabil le iriga radacinile…

De ieri ne tot uitam la mai multe video-uri …mi-as dori sa ma duc acolo…sa vad cu ochii…adica din secolul X  nu s-a deteriorat structura capelei iar copacii nu au creat nicio presiune asupra ei?…

Poate e cineva care a fost si a vazut si ne spune si noua ce si cum…

sursa

patrokosmas

21 comentarii

  1. Decembrie 7, 2011 la 16:18

    Chiar că este de neînţeles!

  2. Camelia said,

    Decembrie 7, 2011 la 20:17

    O explicaţie logică trebuie să existe, pentru că pentru a creşte, acele rădăcini trebuia să îşi ia seva din ceva; nicidecum nu s-ar fi putut întâmpla altfel.
    Legenda este mişcătoare, într-adevăr, mai cu seamă că în acel loc sacru totul stă sub un orizont al misterului şi pare de un straniu fantastic.

  3. Camelia said,

    Decembrie 7, 2011 la 20:21

    „Loukas Constantin, geolog: „Nu exista explicatie din partea geologiei. Este vorba de o minune continua” (1987). Gheorghe Raptis, silvicultor: „Intregul fenomen depaseste orice explicatie logica, fireasca si stiintifica a omului” (1992).

    Elefterie Beligiannis, inginer: „De vreme ce vanturile care sufla acolo au puterea sa dezradacineze arbori, se intelege clar cu ce mare putere apasa cei 17 copaci asupra acoperisului” (1986). Elena Stavrogiannis, arhitecta: „Fenomen inexplicabil stiintific. Puterea greutatii si a vanturilor ar fi trebuit ca, datorita pozitiei bisericutei, dar si datorita constructiei provizorii a acesteia, si tinand seama si de vechimea ei, sa duca la distrugerea sa. Insa ea a ramas in picioare de atatea secole, fara stricaciuni serioase” (1993)”.

    Ceea ce am găsit pe internet, se pare că ar fi, într-adevăr, vorba despre o minune. Mă întreb oare ce ar spune un sceptic?

    • yousef59 said,

      Decembrie 7, 2011 la 21:26

      Ar gasi poate o explicatie…Pe mine ma fascineaza astfel de locuri…Cu ani in urma ne-am intors aici acasa prin Grecia.Olympic Airlines aveau bilete la jumatate de pret fata de Tarom.Asa am vazut eu Salonic ,Atena…nu stiam pe atunci ca exista asemenea locuri minunate acolo, dar nici internet nu aveam…deci tot tehnologia…poate mai ajung acolo 🙂

  4. Aliosa said,

    Decembrie 7, 2011 la 21:29

    @ Yousef59,
    Bună seara !
    Nu am ajuns încă pe acolo dar, tare aș vrea să ajung …, să văd ,să cuget și să concluzionez….
    Deocamdată nu pot spune decât atât: doar DUMNEZEU ne poate lumina mintea și da răspunsuri la întrebările tale și ale noastre !
    Să ai o lună de sărbători minunate !
    Cu respect,
    Alioșa.

    • yousef59 said,

      Decembrie 7, 2011 la 21:37

      Multumesc foarte mult de urari si de vizita! Doamne,cat de multe intrebari ne framanta intr-adevar!

      • Aliosa said,

        Decembrie 28, 2011 la 19:28

        De fapt, TOATĂ VIAȚA ne punem ÎNTREBĂRI și la foarte multe din ele, NU GĂSIM NICIODATĂ răspunsul potrivit !
        „ La ANUL care vine, sper să fie și mai BINE ” !!!
        http://aliosapopovici.wordpress.com/
        LA MULȚI ANI !
        Cu stimă și respect,
        Alioșa.

      • yousef59 said,

        Ianuarie 1, 2012 la 15:20

        Da,deja suntem in 1 ian.2012…multumesc!…cu intarziere ca am „lipsit”de pe retea…

  5. Decembrie 7, 2011 la 22:04

    „Eu nu strivesc corola de minuni a lumii” si nu ucid cu mintea tainele….pe atunci nu intelegeam ce vrea sa spuna Blaga dar draga mea diriginta m-a pus sa invat si sa comentez poezia pana stiam unde se pun si virgulele.
    Exista taine care n-o sa ni se reveleze niciodata dar ne arata ca drumurile noastre nu sunt intamplatoare iar intrebarile ne antreneaza si ne pregatesc in viata , fara sa necesite raspunsuri…..

    Apropo de poezia lui Blaga – desi n-am inteles dedesubturile , am luat cea mai buna nota la referat🙂 si asta m-a facut fericita

    • yousef59 said,

      Decembrie 7, 2011 la 22:30

      Da,atitudinea poetului fata de tainele universale …frumos ca ai amintiri cu note maxime. :)Eu nu am avut poezii de Blaga la scoala,parca…dar l-am citit mai tarziu, am vazut ca lucrurile infatisate nu sunt pe cale rationala …dedesubturile cred ca erau chiar metaforele alea :)Cat despre revelatii
      … poate celor care au facultati suprarationale li se …

      • Camelia said,

        Decembrie 7, 2011 la 22:57

        Taina ţine de SACRU; una din caracteristicile sacrului este aceea că el ne este dat prin REVELAŢIE…el nu se câştigă nici prin experienţă şi nici prin demonstraţie, nu poate fi RELEVAT…pe firul experienţei şi demonstraţiei, nu poţi atinge Absolutul, cel care ţi se dă prin credinţă; ca să fac şi legătura cu subiectul postării tale şi să închid cercul, nu mai înainte de a aminti că tainele, pentru că pomeneai de ele, se trăiesc nemijlocit.

      • yousef59 said,

        Decembrie 8, 2011 la 11:22

        …inaccesibil spiritului uman…

  6. Decembrie 8, 2011 la 18:49

    Yousef, zilele astea m-a acaparat Minulescu……in deosebi poeziile triste
    Dar lasa, ca ma inveselesc eu saptamana viitoare din nou🙂

    De ce-ţi sunt ochii verzi –
    Coloarea wagnerianelor motive –
    Şi părul negru ca greşeala imaculatelor fecioare?
    De ce-ţi sunt buzele pătate de violete trecătoare?
    Şi mâinile de ce-ţi sunt albe ca albul tristelor altare
    Din Babilon,
    Şi din Ninive?

    De ce, când plângi,
    În plânsu-ţi moare o-ntreagă lume de petale
    De trandafiri,
    De chiparoase,
    De nuferi albi
    Şi crizanteme?…
    De ce, când plângi,
    Cu tine plânge tristeţea blondelor opale,
    Iar torţele aprinse-n umbra castelelor medievale
    Se sting suflate ca de groaza demoniacelor blesteme?…

    • yousef59 said,

      Decembrie 8, 2011 la 19:40

      Ah,cate intrebari!si Minulescu…
      „Cand te-nfioara cuvintele ce n-au fost spuse,
      Cand in penumbra violeta a trioletelor apuse
      Pui intr-o cumpana Minciuna,
      Si-ntr-alta cumpana-Adevarul”…
      Candva stiam aproape toate poeziile lui…
      Iti doresc sa te inveselesti cat mai repede 🙂 si mie imi doresc :)…ca „frigul” de afara m-a intristat…daca ninge dupa cum s-a anuntat va fi bine🙂
      Incearca G.Cosbuc :)glumesc…stiu cum e :(…totusi,ai ochii verzi?🙂

  7. Decembrie 9, 2011 la 17:02

    N-am ochii verzi. Dar am niste lentile, de Milla Jovovich ar fi invidioasa😀 Si un jad verde……imi caut si acum, poate gasesc ceva mai ieftin in El Masr🙂

    Tare mult imi plac si poeziile lui Cosbuc. Sa stii ca m-am inveselit. Am pus la posta niste cadouri, fac niste bagaje, ascult hrusca …

    • yousef59 said,

      Decembrie 9, 2011 la 19:31

      Ei,uite ca am uitat de lentile :)si am vazut pe aici o gramada de brunete cu „ochii”verzi…adasate adica..Si eu ascult Hrusca doar suntem in decembrie 🙂

  8. Aliosa said,

    Ianuarie 11, 2012 la 10:29

    @ Yousef59,
    Bună ziua !
    Dacă ENIGMA bisericii Sfânta TEODORA din VASTA PELOPONEZ nu a fost încă dezlegată deși nu ar avea nici un fel de implicații sau măcar răspunderi morale pentru unii sau alții, ENIGMA morții marelui poet MIHAI EMINESCU , cu greu sau poate niciodată, se va dezlega……
    http://aliosapopovici.wordpress.com/
    Toate cele bune !
    Cu stimă și respect,
    Alioșa.

    • yousef59 said,

      Ianuarie 11, 2012 la 13:09

      Si cate alte enigme nedezlegate!
      dar cineva a spus:
      „Enigma morţii lui Eminescu poate să rămână fără răspuns întru veşnicie „…

      • Aliosa said,

        Ianuarie 13, 2012 la 19:01

        @ Magda,
        Bună seara !
        Sunt multe ENIGME pe lume nedezlegate !
        Din păcate, după cum se mișcă treburile în spațiul carpato-danubiano-pontic, tare mi-e team că fraza :
        „ Enigma morții lui EMINESCU poate să rămână fără răspuns întru veșnicie ” chiar se va săvârși …..
        Drum bun gândului tău frumos legat de EMINESCU !
        O seară plină de bucurii !
        Alioșa.

      • yousef59 said,

        Ianuarie 13, 2012 la 19:27

        Am citit un articol anul trecut aici:
        http://www.realitatea.net/funar-mihai-eminescu-a-fost-asasinat-de-evrei_718405.html
        Daca am fi trait atunci poate am fi stiut ce si cum…
        …i-a ramas insa poezia nemuritoare
        ceea ce inseamna ca scurta sa viata nu a fost zadarnica…
        …milioane de oameni i-au citit poezia…


Lasă un răspuns

