MICI BUCURII


TVRInternational prin difuzarea azi a filmului Amintiri din Copilarie, a bucurat inafara de baiatul meu si pe alti doi copii care se aflau aici  si invatau impreuna la examenul de maine  la matematica…a fost ca un imbold cred (dupa vizionare au continuat sa invete) …si eu am mai dat cu ochiul….Se facuse liniste si priveau la nastrusniciile lui Nica…cel mai mult le-a placut secventa cu furatul cireselor de la Matusa Marioara si corectia aplicata cu maturoiul.Copilul meu m-a intrebat atunci ce inseamna expresia”Las ca te prind eu ghiavole”!ca nu stia cum sa le traduca la ceilalti copii.Marele actor Stefan Ciubotarasu,perfect in rolul povestitorului, ne-a adus imaginea vremurilor autentice…Universul copilariei lui Nica a starnit zambete si comentarii facute de copii care  imaginar si-au construit  sanii si asteapta doar sa ninga…si eu astept…decembrie e o luna „grea”…

22 comentarii

  1. dagatha said,

    Decembrie 3, 2011 la 19:45

    iată că micile bucurii sunt de fapt MARI!🙂

    • yousef59 said,

      Decembrie 3, 2011 la 19:55

      Da,ca am zambit de la mic la mare toata ziua…🙂

      • Camelia said,

        Decembrie 3, 2011 la 20:27

        Copilăria e un tărâm magic pe care îl călcăm în aceşti paşi ai amintirilor; iar în noi îl purtăm, într-un ungher al sufletului, pe copilul care am fost; unii mai copilăresc încă, mimând atât de bine maturiatatea, eu fiind unul dintre aceştia…glumesc.
        Nu am văzut filmul vreodată, dar mi-a fost atât de dragă povestea lui Creangă, în graiul lui moldovenesc pe care i l-am simţit atât de blajin.
        Amintirea mea e legată de întâmplarea magică numită Veronica; cred că e filmul suprem al tuturor copiilor, ai tuturor cândvaurilor.
        Şi lasă-mă, rogu-te, să ţi-l aduc aproape, dacă nu ţi-e cu supărare; mi-aş dori să îl vadă şi copiii tăi, dacă nu cumva au avut prilejul până acum.

      • yousef59 said,

        Decembrie 3, 2011 la 20:42

        Multumesc foarte mult!…sincer,eu mai copilaresc impreuna cu copiii si chiar ma bucur ca un copil de anumite lucruri impreuna cu ei…🙂

  2. Camelia said,

    Decembrie 3, 2011 la 20:33

    Cu tot dragul meu, Magda.

    • yousef59 said,

      Decembrie 3, 2011 la 20:44

      Eu am vazut de multe ori Veronica,dovada ca mai copilaresc :)…sigur le va place…

      • Camelia said,

        Decembrie 3, 2011 la 20:48

        În ultimii ani a fost redifuzat de nenumărate ori…de fiecare dată l-am trăit ca şi cum ar fi fost pentru întâia oară. E un film pe care îl iubesc nespus.

      • yousef59 said,

        Decembrie 3, 2011 la 21:12

        Mi-e draga Veronica care si-a inmanusat rolul, dar si aprigul motan Danila…mai sunt filme romanesti care oricat le-ai vedea ,e ca prima oara…iubesc marii actori romani …cei care au trecut in nefiinta ne-au lasat mostenire filmele lor frumoase…

  3. Camelia said,

    Decembrie 3, 2011 la 21:47

    Ghiceşte ce fac acum; deşi cred că vei izbuti lesne…mă uit la film; am, iar, ochii de copil cu privirea lor, aceea a inocenţei…i-am pus peste cei de adult…şi eram EXACT la episodul cu motanul pomenit de tine.
    Şi eu iubesc filmele româneşti…să caut nu mai ştiu pe unde, dar îmi voi aminti cum să o fac, un link al unui site. Dă-mi ceva timp, rogu-te, şi, cum dau de el, ţi-l voi trimite.

    • yousef59 said,

      Decembrie 3, 2011 la 22:21

      Candva am vazut-o pe Lulu Mihaescu …mi-a placut de ea …era invitata la o emisiune…se intorsese din Franta.Nu stiu daca isi imagineaza cati copii a bucurat Veronica🙂

      • Camelia said,

        Decembrie 3, 2011 la 23:51

        Şi câtă bucurie în acea amintire a copilăriei, acum, celor departe de ea.

        Ţin minte însă cât am fost de tristă când am aflat că era purtătoarea unei peruci, acele două înfoiate codiţe nefiind ale ei.

      • yousef59 said,

        Decembrie 4, 2011 la 08:37

        …chiar si dupa ce am aflat de peruca ,filmul mi-a fost la fel de drag🙂

  4. Camelia said,

    Decembrie 3, 2011 la 21:54

    http://cinemaromanesc.blogspot.com/

    PS
    Aici îl vei regăsi şi pe cel atât de îndrăgit de acum de către copiii tăi, cel recent văzut, „Amintiri din copilărie”…îţi este, de acum, ori de câte ori vei dori-o, aproape.

    • yousef59 said,

      Decembrie 3, 2011 la 22:17

      Multumesc Camelia…eu cred ca toti suntem niste copii mari🙂

    • GabiM. said,

      Decembrie 8, 2011 la 18:00

      Hi,hi…lasa soriceii in pod si vezi (mai bine zis asculta!)aici: http://www.povesti-pentru-copii.com/povesti-audio.html P.S.nici mie nu imi plac soriceii…De loc! Sarbatori fericite tuturor! Ciao „Yousef”!

      • yousef59 said,

        Decembrie 8, 2011 la 18:25

        Multumesc pentru link…e drept ca soriceii nu pot fi iubiti decat de pisici :)grea si viata lor…🙂

  5. Decembrie 4, 2011 la 19:35

    Amintirile din copilarie sunt geniale! Le-as reciti si acum cu placere.
    Poate ca o s-o caut prin lazile din garajul tatalui meu. Sau mai bine nu. MI-e frica de soareci

    • yousef59 said,

      Decembrie 4, 2011 la 22:16

      Si eu cred ca sunt foarte frumoase…eu chiar am cartea ,am gasit-o intamplator la cineva care vindea in Gara de Nord si am cumparat…cat despre soareci inainte sa intri acolo iti faci rost de o pisica…ii rezolva sigur …daca sunt…🙂

      • Decembrie 5, 2011 la 15:59

        As, pe urma trebuie sa mai raman sa prind pisica :)))
        E o idee buna sa trec pe la anticariat

      • yousef59 said,

        Decembrie 5, 2011 la 16:23

        Nu stiu de ce m-am gandit ca acolo unde este vreun posibil rozator trebuie sa fie si pisica… :)eu tin la carti…ma gandeam la salvarea lor…

  6. Mihaela C.P. said,

    Decembrie 4, 2011 la 20:37

    Din pacate multi dintre copiii de astazi nu mai au exuberanta jocului si a nastrusniciilor de pe vremea lui Nică. Si din copiii români pe multi i-am auzit spunand ca citesc ”Peter pan” si nu ”Amintiri din copilarie ” ca e desuet.Nu mai e in trend.

    • yousef59 said,

      Decembrie 4, 2011 la 23:01

      Vis-a-vis de aventurile scotianului Peter Pan ,Nica al nostru e mult mai hazliu,mai bun si mai terestru…nu tu zane,indieni ,pirati si alte alea prin insula aia … trend?…eu cred ca Ion Creanga a fost un povestitor extraordinar …dar fiecare face cum …🙂


Lasă un răspuns

