TESTOASA DIN GRADINA MEA


O vreme am crezut ca testoasele traiesc doar prin Insulele Galopagos…am citit candva   despre testoasele gigant de s-au gasit pe acolo(testudo gigantea)…400kg si lungimea de 1,8metri…sunt testoase si pe aici ,cred ca se inrudesc cumva cu cele gigant;ele nu sunt  mari…una chiar a fost in „vizita”la mine…nu stiu de unde a venit si daca s-a intors pe acelasi drum.De culoare maro ,cu cochilia bombata, cand m-a vazut , si-a retras sub cochilie gatul si membrele ca si cum s-ar fi ascuns…ţestoasă Stiu ca sunt ierbivore, dar iarba pe aici gasesc doar daca intra in vreo gradina,altfel, cactusi sau ce-o mai fi de gasit afara de curtile oamenilor.Baiatul meu a zis sa o tinem la noi dar nu stiu ce e cu ea,poate s-a ratacit de neamul ei ,pentru ca nu a mai fost vazuta prin zona asta…avand in vedere ca broastele testoase sunt capabile sa supravietuiasca fara hrana chiar si luni de zile, nu m-a ingrijorat prea tare soarta ei…mai ales ca poate sa traiasca pana la 170 de ani…si nici nu stiu daca e in captivitate si a plecat de la cineva…a doua zi dimineata nu mai era acolo…daca ramanea la mine, sincer ,nu stiu testoasa mica găsită de copiidaca m-as fi „descurcat” cu ea… daca s-ar fi „inteles”cu pisicile mele…ma intreb daca totusi s-a dus unde „trebuia”…nu a venit nimeni sa o caute…candva ma uitam la un serial pentru copii…Broscutele Ninja…

update…2013-aprilie

Ţestoasa mică găsită de copii ,e aici la mine…se acomodează şi ea cu locul…

10 comentarii

  1. Septembrie 3, 2011 la 11:43

    Cand eram copil am avut o testoasa, mi-o daduse o profesoara de biologie, la ea ajunsese de la alti copii care vroiau sa scape de ea. A trait la mine cam un an, apoi a intrat in hibernare iarna si…s-a stins. Cu siguranta nu am stiut sa o ingrijesc.
    In urma cu cateva luni, in drum spre o balta, am vazut o „piatra” pe drum…si piatra se misca, a traversat soseaua. M-am oprit, am gasit-o in iarba, putin speriata, dar m-am bucurat ca era sanatoasa. Am trecut-o santul de langa drum si am lasat-o in treaba ei, e mai fericita asa.

    • yousef59 said,

      Septembrie 3, 2011 la 12:40

      …asa cred si eu…animalele sunt mult mai fericite in libertate… 🙂

  2. Septembrie 3, 2011 la 20:43

    Si eu am tinut mult timp un arici, asa demult tineam la el, intr-o zi l-am vazut trist si atunci l-am dus in padure 🙂

    • yousef59 said,

      Septembrie 3, 2011 la 21:10

      …cred ca s-a inveselit dupa ce a ajuns la „libertate”… „)

    • Septembrie 3, 2011 la 21:20

      Si eu am avut arici, adunati de pe strada, decat sa-i calce masina mai bine i-am dus acasa. Dupa o vreme plecau, insa cativa ani au ramas in curte o pereche. Apoi am aflat ca perechile de arici raman in zona in care le e bine, daca sunt singuri pleaca sa-si caute perechea, oricat de bine le-ar fi acolo.

      • yousef59 said,

        Septembrie 3, 2011 la 21:34

        …nu stiam prea multe despre arici…uite ca nici lor nu le place singuratatea… 🙂

  3. ovi said,

    Septembrie 4, 2011 la 00:07

    imi place sa pescuiesc… si uneori am mai prins si testoase, la undita… imi era mila de ele… ca ramaneau cu buza umflata de la intepatura de ac… dar… din cate stiu rezista la asa ceva… deci… de fiecare data, le aruncam inapoi in apa…

    • yousef59 said,

      Septembrie 4, 2011 la 00:23

      …in loc sa -si fi prins buza niste pesti „uriasi”… 🙂

  4. isis said,

    Septembrie 4, 2011 la 02:20

    Zi frumoasa!

    • yousef59 said,

      Septembrie 4, 2011 la 10:11

      Multumesc!…sa fie doar zile frumoase pentru toata lumea…


Lasă un răspuns

