PETRECERE IN VECINI


Vineri, am fost timp de vreo trei ore la vecinii care si-au logodit fata(in aceasta perioada sunt multe astfel de  petreceri,si fete  multe, in zona, gata de maritat…).Faptul ca esti prezent acolo dovedeste respectul pentru ei…nu s-au  folosesc invitatiile,am fost chemata…(asta imi aminteste de vremurile cand in zona noastra, la nunta, te invita un vornic…)

Petrecera a avut loc sub cerul liber,in gradina cu maslini a omului,doar ca s-a pus un cort descoperit pentru a nu patrunde privirile eventualilor curiosi de afara;barbatii au avut locul  amenajat in alta parte.La intrare, ne-a intampinat mama miresei, cu cafea arabeasca  si baclavale…

Petrecerea,a fost una traditionala;cel putin prima parte…

cand au venit femeile din familia mirelui si s-a cantat si s-a batut la tabla…bucuria lor a fost exprimata prin versuri speciale pentru aceasta ocazie, cantate pentru viitoarea mireasa(proaspat venita de la salonul de infrumusetare) si prin dansul lor ritmat(unduiri firesti ale corpului).Cea mai interesanta persoana mi s-a parut bunica mirelui care s-a exprimat acolo fara sa i se vada varsta ,alaturi de femei mult mai tinere decat ea…imbracate in portul traditional ,exceptie facand generatia mai tanara care au venit imbracate occidental(iata o dovada de globalizare si inceputul pierderii traditiilor…)

Momentul important a fost cand a venit mirele( pentru scurt timp…la intrarea lui,femeile si-au acoperit parul)si a oferit bijuteriile miresei sale…pe o tava decorata cu petale multicolore de trandafiri, care a fost” dansata”de mama mirelui ,dupa care acesta i le-a pus miresei.(jumatate din bijuterii se dau la cununie si jumatatea cealalta in ziua nuntii)

Dupa aceea, mirii au servit impreuna dintr-un tort ,i s-a cantat si lui ,dupa care neamul mirelui a plecat.Nunta propriuzisa nu este stabilita inca,asta deci, fiind la ei casatoria civila…fata ramanand in continuare la familia ei pana la nunta…fotografiile de la petrecere nu se fac publice,sunt doar pentru ei…

Partea a doua a petrecerii nu a mai fost asa de interesanta…au dat drumul la statie si au dansat pe ultima muzica de-a lor…m-am retras intr-o „bisericuta”de femei…(eu sunt mai de moda veche,ascult muzica anilor 80-90 ,chiar si Smokie,Scorpions,Phil Collins Kenny Rogers…niste vechituri, (vorba fiicei mele)dar ma regasesc in ele mai mult decat in muzica noua …)Se discuta acolo despre retete de slabire cu banane,pun aici poate e cineva interesat:
1. Dimineata, la micul dejun,  se consumi o banana (cel mult doua) si se bea un pahar cu apa calda.

2. Pranzul si cina( care nu trebuie sa depaseasca orele 18)sunt normale,evitandu-se excesele

3. Desertul este inlocuit cu banane(nu prea multe)si nu se consuma dulciuri

4.Apa trebuie consumata intre mese,doar atunci cand avem senzatia de sete.

5.Regimul acesta se tine cel putin 15 zile dupa care se face o pauza si se repeta.

O alta discutie(deschisa de o profesoara de religie)era despre Manuscrisele de la Marea Moarta(Dead Sea Scrolls)care,zicea ea,vor duce la modificarea Bibliei de catre Vatican care a acceptat acest lucru in urma noilor revelatii.Eu nu am comentat acest lucru pentru ca nu stiu sigur daca e asa sau nu ,si ce anume implica…ele de alta religie,uite ca le intereseaza ce se intampla …

Mai mult, aveau informatii despre faptul ca acolo,in pesterile care candva au fost locuite de esenieni,sunt vibratii,energii…vin acolo unii pentru meditatii,vindecare fizica si emotionala…practici terapeutice…

Dupa cum se vede,oamenii sunt interesati de sanatate,armonie,echilibru…

Asa s-a scurs repede timpul si m-am intors acasa…

19 comentarii

  1. Val said,

    Iunie 5, 2011 la 21:53

    sunt aproape sigur ca descoperirile de la marea moarta nu au adus nici o schimbare in privinta canonului biblic…nu s-a gasit nimic nou sau contradictoriu…cel putin asa s-a afirmat atunci dupa ce au fost gasite si cercetate

    • Iulie 18, 2011 la 15:19

      De acord cu Val:)

      • yousef59 said,

        Iulie 18, 2011 la 15:45

        Ei,unii cred ca nu s-a spus totul…adica dincolo de versiunea oficiala a lucrurilor…dar Val ar fi stiut daca era ceva…

  2. yousef59 said,

    Iunie 6, 2011 la 00:42

    Tocmai asta caut,ma intereseaza sa stiu pentru mine…sper sa ai dreptate…

  3. Val said,

    Iunie 6, 2011 la 00:49

    sigur am…cel putin oficial s-a declarat ca nu e nimic nou, etc

  4. Iunie 8, 2011 la 21:26

    Oficial au spus multe, crezi ca va spune cineva ceva ce ar schimba brusc perceptia noastra asupra religiei? Eu cred ca nu….
    Reteta de slabit stiu si eu una, dar buna….se merge la deal cel putin 1 km pe zi, apoi cu timpul te inveti cu mai multi kilometri, si nu se mai pun kilograme in plus🙂

  5. yousef59 said,

    Iunie 8, 2011 la 22:03

    Cred ca reteta ta de slabit da rezultate mai bune …le -o voi spune…

  6. Iulie 18, 2011 la 15:20

    Yousef (am vazut ca esti lady dar ai nume de gentleman😉 ) dieta cu banane e cam riscanta tocmai pentru ca ele contin potasiu motiv pentru care unor anumite categorii de persoane nu se recomanda.
    Nu imi dau seama care ar fi bazele recomandarii unei astfel de……..”diete”🙂

  7. yousef59 said,

    Iulie 18, 2011 la 15:34

    ei,asa e pe aici pe la noi…nu prea se poarta numele de „lady”pe la bloguri …asta e…(totusi m-am gandit sa ii schimb numele …)reteta de slabit cu banane nu stiu cine a recomandat-o,stiu insa ca da rezultate la persoanele care sunt doar supraponderale…neavand si alte boli…e o reteta populara pe aici…sincer,nu am incercat-o…

  8. Iulie 19, 2011 la 08:59

    Pot sa intreb unde locuiesti?

    • yousef59 said,

      Iulie 19, 2011 la 11:13

      Da,in Iordania…(intr-un fel in lumea a treia…de acolo si treaba cu gradina si” minunile ei”)de-o viata…si tot in oras ,nu chiar in „mijloc”…dar aici chiar nu conteaza…

  9. Iulie 19, 2011 la 11:56

    Bine, dar nu ai praf pe flori si frunze in gradina?
    Hm Iordania……..ce frumos suna
    Nu am ajuns (inca ) pe acolo dar imi doresc sa vizitez Ierusalimul si ma gandesc ca din Iordania ar fi mai usor accesul …….sa stau cateva zile la marea moarta si sa luam o excursie la Ierusalim…….
    Oricum anul asta nu se va intampla, astept o schimbare (sau o stationare a situatiei) in regiune………….

  10. yousef59 said,

    Iulie 19, 2011 la 12:09

    Cand vine cate o furtuna de praf nu ma mai vad nici eu cu mine darmite plantele ))…le spal(dus)cu furtunul cu apa…(si apa e putina pe aici)asta e…aici sunt locuri pe care daca le vezi nu le mai poti uita…si eu am dorinta de a ajunge la Ierusalim…da,e usor de trecut de aici dincolo…

  11. Iulie 19, 2011 la 20:46

    Concluzia e ca apa de pe florile din gradina e ideala de pus pe fata (piele) atunci cand locuiesti undeva la tara departe de praf si poluare🙂

    Banuiesc ca e foarte cald in perioada asta. Furtunile de nisip apar mereu sau in anumite sezoane? (sa imi spui daca te deranjeaza intrebarile)

  12. yousef59 said,

    Iulie 19, 2011 la 21:08

    Nu,nu ma deranjeaza intrebarile,dimpotriva ,mi-e drag sa mai schimb o vorba in limba romana…da,incepand cu luna mai aici este cald(uneori foarte cald,asta insemnand peste 40 de grade)si in aceasta perioada sunt furtuni de nisip …vantul le aduce din desert pana aici…cea mai frumoasa perioada este aceea de primavara care desi este scurta (martie aprilie)totul renaste la viata…verde…in rest gradina poate supravietui doar irigata din abundenta…mie imi place foarte mult sa ma ocup de ea…(de fapt cam cu asta ma ocup…copii,casa,gradina…nu intotdeauna in aceasta ordine)…caldura se termina undeva prin sfarsitul toamnei(oct-nov)…stii,eu iubesc foarte mult verdeata;acolo in Romania ai mei au gradini,flori,iarba…in dorul celor pierdute am incercat sa imi fac o” oaza”a mea care sa imi bucure inima…pentru mine este foarte trist ca traiesc departe de ei…scuza-ma daca te-am plictisit…nu ma „plang”…

    • Iulie 20, 2011 la 16:36

      Yousef, nu m-ai plictisit esti o persoana placuta In plus e o lume total noua pentru mine si orice poveste acolo imi pare interesanta
      Nici eu nu locuiesc in Ro dar ii vad pe cei dragi foarte des -merg acolo la doua-trei luni
      E trist ca simti ca i-ai vrea aproape si nu poti
      Dar ….economia in Ro merge mai bine acum (mai bine decat in spania si grecia, cel putin) si probabil ca tu si sotul tau ati gasi ceva acolo. Poate-l convingi ca clima in Ro e mai blanda si serviciile mai bune🙂

      Am prins furtuni de nisip in Egipt prin martie🙂 Ce pot sa zic……OAW

  13. yousef59 said,

    Iulie 20, 2011 la 17:44

    Da…in ceea ce priveste clima ,sotul meu nu mai trebuie convins intrucat are 30 de ani de Ro-…studii pe acolo…stie tot… am mai fost de-a lungul timpului dar nu ne-am stabilit,cu toate ca la inceput am avut aceasta intentie (inainte sa avem copii)insa nu am avut „un teren propice”….acum , e chestia de adaptare a copiilor…limba,educatia care aici difera de cea de dincolo,familia sotului…si tras la creion,oricum cineva sau ceva trebuia sacrificat…stii cum e cu „socoteala de acasa care nu se potriveste cu cea din tg”…asa si in viata…cat priveste economia care se prabuseste si se ridica,nu mai e o surpriza pentru nimeni dar nici nu-ti poate da o incredere…Depinde si de constructia omului…dar din cate romance cunosc pe aici,ele nu s-au mai intors in Ro insa sufera la fel ca mine …de dor…nu poti simti acest lucru acut decat dupa niste ani…Sigur,dupa aproape 30 de ani de casnicie lucrurile le vezi prin prisma omului calit,trecut prin viata,le cerni,le discerni ,le gasesti alte prioritati…copiii trec in plan principal. si atunci ,deciziile sunt mai greu de luat…si eu doresc sa ajung in Cairo ,la jiza la piramide…nu stiu cand va fi…am o promisiune…sa vedem…ma bucur ca te vezi cu cei dragi…daca ar fi in puterea mea as face ceva ca oamenii sa traiasca impreuna,sa nu trebuiasca sa se desparta niciodata…tot binele!

    • Iulie 20, 2011 la 19:17

      Ai scris asa de frumos! Ma impresioneaza dorul tau si te inteleg perfect……ma avantajeaza legaturile cu Romania- zborurile foarte ieftine, in plus avem treaba si acolo . Daca as locui in America sau intr-un stat din care nu mi-ar fi usor sa plec acolo si mie mi-ar fi greu
      Si teama mi-e ca nu sunt persoana care ar face sacrificii…….si partenerul meu intelege asta. Pentru mine familia mea este pe primul loc- mama de fapt – si oricand ar avea nevoie as alerga la ea
      Poate gandesc asa din cauza ca nu am copii. Nu stiu. Dar si daca as avea, ar fi calatori- ca mine. Ce chestie, vorbesc la plural, de fapt imi doresc UN copil intr-o zi
      Probabil ca sunt putine romance in Iordania. E o tara frumoasa cu un trecut zbuciumat si un viitor politic incert dar eu sper sa se schimbe lucrurile in bine si acolo,

      Daca ai si tu parinti (poate chiar bunici) la tara stiu cat iti pot lipsi verdeata,livezile, dealurile noastre frumoase🙂

  14. yousef59 said,

    Iulie 20, 2011 la 19:31

    Am legaturi cu romance aici;vorbim la telefon mai mult ,sau pe mess…uneori ne mai si vedem,mai rar ,pentru ca fiecare e ocupata cu familia si problemele ei…Iti doresc sa ti se indeplineasca dorinta de a avea un copilas.!..sentimentul e unic…(noi suntem 4 frati,mama mea nu e singura acolo…doar ca …)


Lasă un răspuns

