FLORILE DE SALCAM


Ieri,am vorbit cu sora mea ,si mi-a spus ca, acolo la ei,se culeg florile de salcam si toata valea e plina de parfum…minunata natura!

Arhip Cibotariu (n. 1935 in Cobalea –Soroca )

Au innebunit salcamii

De atata primavara,

Umbla despuiati prin ceruri

Cu tot sufletu-n afara

Si l-au scos de dimineata

Alb si incarcat de roua

Cu miresme tari de ceruri

Smulse dintr-o taina noua

Au innebunit salcamii

Si cu boala lor odata

S-a-ntamplat ceva imi pare

Si cu lumea asta toata

Pasarile aiurite

Isi scot sufletul din ele

Pribegind de doruri multe

Calatoare printre stele

S-a-mbatat padurea verde

Nu mai e asa de calma,

Tine luna lunguiata

Ca pe-o inima in palma

Nu-mi vezi sufletul cum iese

In haotice cuvinte,

Au innebunit salcamii

Si tu vrei sa fiu cuminte?

11 comentarii

  1. Camelia said,

    Mai 31, 2011 la 16:29

    Noi înebuneam, în copilărie, după florile de salcâm; le mâncam. Apoi cineva ne-a păcălit că dacă vom continua a o face, ne vom pierde auzul. În naivitatea noastră, l-am crezut…şi astfel s-a terminat aventura mâncătorilor de înmiresmate corole.

    • yousef59 said,

      Mai 31, 2011 la 17:18

      Super frumos…iti multumesc foarte mult!!(m-am si vazut in copilaria mea cand ne duceam in plantatia de salcami…pe noi nu a reusit sa ne sperie nimeni,asa ca in fiecare primavara mancam pe saturate florile parfumate)…

  2. Camelia said,

    Mai 31, 2011 la 16:30

    *înnebuneam, scuze…mi-a scăpat un „n”!

  3. Camelia said,

    Mai 31, 2011 la 17:47

    Îţi spun un secret; toţi copiii sunt mâncători de flori de salcâm. Am vâzut cândva nişte prichindei înfulecându-le; am zâmbit atunci unor amintiri.

  4. yousef59 said,

    Mai 31, 2011 la 17:55

    Asa este, sigur…cand m-am dus acolo cu copiii mei au facut acelasi lucru;mereu dispareau pe drumul spre plantatie…doar ca nu le-am spus ca si eu m-am infruptat candva din aceiasi salcami(care intre timp crescusera mult mai inalti si aveau mai multe flori…)

  5. Mai 31, 2011 la 21:14

    Salcamul este un copac al amintirilor, noi mancam flori in armata🙂 frumoase versuri alaturate intelepciunii Cameliei, iar impreuna cu opiniile tale a iesit un post minunat.

  6. yousef59 said,

    Mai 31, 2011 la 21:28

    Multumesc!Natura ne ofera atatea lucruri minunate,merita sa o pretuim…

  7. Camelia said,

    Mai 31, 2011 la 21:29

    Yousef, îmi dai voie, rogu-te, aici, la tine acasă, să îl salut pe acest suflet drag? De pe meleagurile lui te ştiu; acolo te-am aflat.

  8. yousef59 said,

    Mai 31, 2011 la 21:36

    Chiar te rog…eu ii citesc toate articolele…e un luptator…

  9. Camelia said,

    Mai 31, 2011 la 21:46

    E un haiduc al munţilor acestor vremuri…un nebun frumos, i-aş spune cu drag…i-am spus-o chiar, mai demult.

  10. yousef59 said,

    Mai 31, 2011 la 21:55

    Ce bine ar fi daca Romania ar fi plina de astfel de „haiduci”!(tineri cu dorinta de schimbarea lucrurilor in bine)


Lasă un răspuns

