UMOR SUCIT…


SI SUCITE,SI-NVARTITE

Ma cararii pe o dusa si ma lupii cu niste intalniti.Hopoupeauna pitiana,ma-n frica mancata si toporai cu lovita,da fugaiu o luata si ma delui pe o suita,ca gata era sa ma lupareasca mancatele;norocu ca ma incolebaiu intr-o bagata si usiu incheua bine,si-n jur lupare urlatu de mi se urechie surzile,si-mi sudore cursele pe mine.De la o vreme,noaptea venita,si ma flamanda,chinuitul de gata era sa-mi inimeasca crapata.

Ce era sa fac!Urlata luparea de se pamantea cutremurul si pamantit trantitului imi lacrimaiu stersele si ma mortii de pregatite,ca-mi mortia sosita.

-Doamne Sfinte,pacatuieste-mi iertatele ,si nu ma ispiti in duca,dar lupareste-ma de ferit,sa omenesc muratii si eu ca alti crestini.Acum cainii auzitu latratului si sari canitul cu zecile,apoiomea fluieratele,si ciobanea venitii din apropiere.

Imi mai firii in venita si luandu-mi dintata in inima,ma josii de sculat,-si-mi tremuratele,ca-mi piciorea inghetatu,da-mi curaj facuta,si unuiau o zbierata ca din pamantul fundului.Ciobanii sositii,si pistoli puscatu,pana-n urma luparia toate omorate.Abia ma casi dusa,ca nu picioream pe state,-inima-mi tremurata si zise:

O!Dumnezeiasca-va tinutul si va raiascaDumnezeu in pusu mijlocului,ca mi-ati vietit scapata.

-Umor la sfarsit si inceput de secol-1906

Lasă un răspuns

