PREA SARAC…


PREA SARAC    de I.L.CRAGIALE

Am zis iubitei mele:”Vino

La camp,s-auzi un pitpalac.”

Ea:”Da,imi  place pitpalacul…

Dar nu merg:tu …esti prea srac.”

Plimbandu-ma-nsinguratate,

O oda gloriei eu fac:

Dar gloria se departeaza

„De ce fugi?”zic.-„Esti prea sarac!”

Ma duc atunci la masa verde,

Sa-ncerc norocul-poate fac

O lovitura…Dar norocul

„Pleaca,imi zice;esti sarac!”

Ma duc acasa melancolic.

Stau trist ,visand intr-un cerdac,

Si pitigoiul din gradina

Imi fluiera:”Esti prea sarac!”

Ma duc la editor c-o carte,

E iarna,frig-voi sa ma-mbrac;

Dar editorul ma respinge:

„Nu te editez;esti prea sarac!”

Atunci ,voii de disperare

Sa ma atarn de un copac,

Dar craca fuse prea subtire,

Mi-a zis trosnind:”Esti prea sarac!”

A!saracie!Monstru palid,

Cand oare am sa-ti viu de hac?

Si saracia imi ranjeste

Sardonica:”Esti prea sarac!”

Imi place catre primavara

Sa mananc ochiuri cu spanac.

-Si nici spanac,nici ochiuri simple

Nu pot sa gust…sunt prea sarac!

In post simtesc,pe la Teatru,

Dureri de inima.Ce fac?

Nu pot sa intru und-se iese,

Rosind imi zic:”Sunt prea sarac!”

Atunci-o constipatiune:

Ah!doctore,ce sa ma fac?

„Siminichie”.

„Nu se poate”.

„De ce?”

„De ce?Sunt prea sarac”.

Ma duc la revolutiune

Si caut leac,si poc!si pac!

„Ce cati aici?”striga banditii.

„Sunt dizident!”.

„Esti prea sarac!”

Am vrut sa-mi fac si eu pomana

C-un cersetor,c-un biet ciuntac,

Dra el razand mi-a zis:”Te lauzi!

S-o vaz,n-o crez…Esti prea sarac!”

Adesea o revolta-mi vine

Ca nu sunt nici turc ,si nici turlac,

As vrea sa stric,sa sparg la geamuri,

Dar ma opresc…sunt prea sarac.

Nu!Orisice sa fac ,vaz bine

Ca pentru mine-i tot un drac!

In mediul social de astazi

Sunt prea parlit,sunt prea sarac.

Orincotro d-acu m-oi duce,

Nu pot cu soarta sa ma-mpac;

Mi-e vecinica dusmana-vecinic

Imi spune:”Piei!Esti prea sarac!”

Sarac!Da!Nu e loc in lume,

Pentr-un sarac!dar…ce sa fac?

Sa mor!…Dar un revolver costa…

Chiar pentru moarte, prea sarac…

Dar mor in fine,si groparul

Imi ia cadavrulsi,posac,

Sopteste intre dinti in sila:

„Dupa ce-i greu…e si sarac!”

Am reinviat apoi,si iarasi

Ca mai-nainte strofe fac…

1Ametit de bautura,cherchelit;zapacit,nauc.

Un critic fara mila-mi spune:

„Ai inceput iare prea sarac!”

Si nu stiu cum sa aflu cuma

L-aceste strofe un capac…

As vrea o inspiratiune,

Nu pot sfarsi…sunt prea sarac!

Alerg atuncea pentru rima

La Dictionarul lui Chihac…

Vai!nici acolo nu se afla,

Si bietul Chihac e sarac!

De ce nu vrei tu ,soarta sumbra,

Zambind,sa nu mai fiu sarac?

Cum as dormi acum la umbra

Cu burta-n sus intr-un hamac!

?

Lasă un răspuns

