ANECDOTE


necdote-Indiscretii

1*Scanderberg(eroul national al Albaniei)era atat de cunoscut pentru faptele sale de vitejie,incat Mahomed al doilea ii ceru spada spre a i-o vedea.

-Nu inteleg,se nedumeri Sultanul,a castigat cu vechitura asta douzeci si doua de batalii?!Nu mi se pare deloc fermecata!In colectia mea se afla arme mult mai aratoase…Atunci unde e minunea?

-Cred si eu ca n-are ce vedea Excelenta Sa,fiindca nu i-am trimis decat spada,nu si bratul meu…

2*Proaspat ministru al instructiunii publice Francesco de Sanctis suia scara ministerului sau distrat ca de obicei.Portarul care nu-l cunostea,intreba:

-Unde mergi dumneata?

-Merg la ministrul de Sanctis care-adauga modest-cred ca sunt chiar eu!

3*Grav bolnav,Francois de Malherbe asculta plictisit de duhovnic vorbindu-i de multele si marile placeri de dincolo de mormant.Apoi deodata:

-Nu-mi vorbiti in felul acesta despre viata vesnica.Folosind un stil agramat si staruind sa ma convingeti neaparat de frumusetea vietii de apoi,s-ar putea sa ma razgandesc si n-am sa mai mor!

Lasă un răspuns

